De jonge dame in Rusland is benieuwd naar het land waar de kaart vandaan komt.
En deze typisch-Hollandse kaart vond ik daarom erg toepasselijk.

Postcrossing

Al enige tijd geleden maakte ik kennis met de term Postcrossing. Ik vond het een leuk idee en toch een iets te ver van mijn bed show.
Naarmate ik steeds vaker berichtjes las over Postcrossing & Snail Mail (ook zoiets leuks, maar te bewerkelijk voor mij) en foto’s voorbij zag komen van onwijs leuke kaarten,  werd het nieuwsgierige aagje in mij toch gevoed.
Mensen werden blij van post op de deurmat en dat wil ik ook!

Een persoonlijk tintje graag
Ik stam nog uit het tijdperk dat het hip was om een penvriendin te hebben. Tegenwoordig gaat alles via de mail en kent de auto-correctie van mijn laptop het gehele woord niet meer. Mensen gaan mailen en daarbij verdwijnen de handgeschreven kaarten langzaam de geschiedenis in. Online kaarten maken is makkelijk en snel, maar nog mis ik een stukje persoonlijkheid zoals je die vind in iemand handschrift. Dolgelukkig was ik bij het vinden van lieve berichtjes van mijn lief op een kaartje of post-it, tegenwoordig herken je eerder iemand WhatsApp-melodie dan zijn of haar eigen handschrift. Noem het suf of oubollig, maar kaartensturen vind ik leuk!

De wereld op jou deurmat
De wereld binnen handbereik hebben. Dat is voor mij -met mijn reisbloed dat kruipt waar het niet gaan kan bij het zien van tropische plaatjes en bestemmingen- mijn ultieme droom.
Postcrossing is een vrij simpel maar groot project. De aandacht ligt op het versturen van kaartjes, maar dan over de hele wereld. Zo’n 217 landen doen mee. En hoe leuk is het om uit een ander land -je weet nooit wie jou gaat schrijven en andersom- op je mat te vinden.
Een soort Expeditie Robinson, maar dan thuis! En de uitdaging zit hem in een zo origineel mogelijk kaartje te versturen!
Verbonden met de wereld, zoals je bent, je mag delen wat je wilt. Je kunt het zo creatief, leuk en uitdagend maken als je zelf wilt, het grootste kostenplaatje (mits je het creatieve gedeelte duurt wilt maken) zit het hem in de postzegel.

Ik maakte een account aan en daar begon mijn Postcrossing avontuur. Na het zien van ‘sent a postcard’ was ik enorm nieuwsgierig geworden wie er op mijn beeldscherm zou gaan verschijnen, wie mag ik een kaartje sturen? Het adres dat je krijgt mag je niet weigeren, en ik hoopte dat het dus iemand zou zijn waarvoor ik wel iets leuks op een kaartje kon zetten.
Allerlei landen schoten door mijn hoofd. En.. het werd Rusland. Mijn allereerste PostCrossing-kaartje gaat op weg naar Rusland.
Een land wat zeker op mijn -I wish to travel to..– lijstje staat, en hoe leuk is het dat ik een stukje van mezelf –“It’s me in those word pa” – Black Butterflies naar Rusland mag sturen!

De jonge dame in Rusland is benieuwd naar het land waar de kaart vandaan komt. En deze typisch-Hollandse kaart vond ik daarom erg toepasselijk.

De jonge dame in Rusland is benieuwd naar het land waar de kaart vandaan komt.
En deze typisch-Hollandse kaart vond ik daarom erg toepasselijk.

Mijn eerste 3 kaarten. Je eerste zending mag uit 5 kaarten bestaan. Zodra de kaarten aangekomen en geregistreerd zijn ben jij aan de beurt om kaarten te ontvangen.

Mijn eerste 3 kaarten.
Je eerste zending mag uit 5 kaarten bestaan.
Zodra de kaarten aangekomen en geregistreerd zijn ben jij aan de beurt
om kaarten te ontvangen.

En daar gaan mijn woorden, de reis begint bij de brievenbus.
Hopelijk onderweg om iemand een glimlach te bezorgen!

Ben jij er ook zo enthousiast over geworden?
Op de website Postcrossing.com kun je jezelf inschrijven -wat gratis is- en kan jou postcross avontuur beginnen!
Wil je liever kaartjes uitwisselen met iemand in Nederland, ook dat kan via deze website.

Ook leuk..
In de nieuwe uitgave van Flow magazine vind je een uitgebreider artikel hierover. Het is ook hét artikel wat mij over de streep getrokken heeft, na het lezen was ik zo enthousiast dat ik gelijk besloot een account aan te maken.

Blij!
Een klein gebaar geeft een groots en warm gevoel. Vanaf de bank bereik ik dus niet alleen via internet de wereld.
En hoop ik via een kaartje een glimlach op een anders gezicht te kunnen toveren!
En ja.. daar word ik blij van!
Hier een muur vol kaarten. Bron: postcrossing.com

Hier een muur vol kaarten.
Bron: postcrossing.com

Ben jij al met jou Postcrossing avontuur begonnen?
Heb jij al een hele bijzondere kaart mogen ontvangen?

Happy Postcrossing!

 

Follow on Bloglovin

Follow My Blog On Bloglovin’

 

4 thoughts on “Postcrossing

  1. Pingback: My Daily Lifestyle | October | Linda's Lifestyle

  2. Pingback: InstaDiary & mini-Shoplog| Amsterdam EYE | Linda's Lifestyle

  3. Postcrossing heb ik ook een tijdje gedaan, dat is leuk joh! Kaartjes van over de hele wereld ontvangen en naar overal versturen. Ik vond het een leuk avontuur, met recht een avontuur want je weet nooit wat er nu weer in je brievenbus valt. Inmiddels ben ik er wel mee gestopt, teveel andere dingen aan mijn hoofd. Hopelijk zul je veel mooie kaarten ontvangen!

    • Zo zie ik het dus ook, als een heel nieuw avontuur!
      Vind het leuk om positieve reacties te lezen, en dat verdiendT zo’n groot project ook echt.

      Hoop dat iedereen die meedoet even enthousiast is en mooie verhalen, quotes en/of kaartjes blijft sturen =)
      Ik zit er in ieder geval klaar voor om mijn eerste te ontvangen!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

