Gouden Randjes Linda

Een Nieuw Gouden Randje

Afgelopen weekend stond in het teken van bijzondere ontmoetingen. Een avond waar ik graag een grote gouden strik omheen zou willen doen. Het koesteren, het vastleggen om op een heerlijke avond terug te kijken.
Juist omdat deze avonden -niet zozeer zeldzaam- maar wel schaars zijn omdat we beiden chronisch ziek zijn.


Lotgenotencontact. Het woord voelde net zo zwaar als het klinkt, in het prille begin van mijn ziek zijn ná het krijgen van mijn diagnose ME (Myalgische Encefalomyelitis) & Fibromyalgie.
 **Als je meer hierover wilt lezen bezoek dan mijn andere blog voor een uitleg wat het nou precies is.**
Mij werd verteld dat het goed was om te gaan praten, niet alleen met je eigen familie, maar delen wat je voelt en waar je tegenaan loopt, mét een lotgenoot. Ziek zijn wilde ik niet én mij daaraan overgeven was het laatste wat ik wilde. Na een jaar of wat tegen muren van onbegrip aan te hebben gelopen besloot ik toch eens op onderzoek uit te gaan. Werd lid van patiënten organisaties en ontdekte dat er lotgenoten op Twitter en Facebook zaten. Twitter voelde als een veilig schild en hier kwam ik in contact met lotgenoten.

Waardevol
Inmiddels kan ik niet meer zonder mijn Schuitgenoten (een vriendelijker én vooral minder zwaar woord voor lotgenoten).
Het bleek niet zo stoffig, gek en zwaar te zijn als ik dacht. De Twitter contacten groeide uit tot Facebook vriendschappen en uiteindelijk ontmoette ik er steeds meer in het echte leven. Mensen die hebben wat ik heb, waarmee ik kan praten over alle onzekerheden, moeilijkheden, medische dingen en vooral ook lichtpuntjes. Het praat zo makkelijk met iemand die precies weet wat jij denkt én voelt. Ik voel mij alles behalve eenzaam, enorm sterk en gezegend met deze mensen. En ik denk dat dat júist is omdat de mensen die ik om mij heen heb allen positief ingesteld zijn en stuk voor stuk bikkels en vechters zijn!

Afgelopen zaterdag avond was een nieuwe MEet avond met een hele lieve blonde Schuitgenoote.

Een kleine sfeer impressie
meetenOnder het genot van heerlijke én zeer verantwoorde hapjes genoot ik van hele mooie vakantie boeken.
Ik word enorm vrolijk van mensen die positief zijn en ondanks de labeltjes alles uit het leven willen halen zolang het kan.
Dit schuitgenootje is ook zo’n Power Vrouw! Lief & inspirerend.

meeten 2Na vele verhalen & veel lachen was het tijd voor de maaltijd.
Mijn lief en ik zijn weer verwend en getrakteerd op een heerlijke salade, kipfilet uit de oven met groene pesto & pijnboompitten.
Frietjes konden uiteraard op zaterdag -zaterdag patatdag- niet ontbreken!

Schuitgenoten contact is bijzonder!
Schuitgenoten contact is voor mij onmisbaar geworden.
En deze bijzondere ontmoeting is er zeker een waar ik een Grote Gouden Strik omheen wil doen!

Bijzonder,
omdat ik zonder chronische labeltjes niet met deze mensen in contact was gekomen.
Bijzonder, omdat uit de grote vijver -Nederlands online sociaal netwerk- ik de juiste vissen heb gehengeld.
Bijzonder, omdat we het beiden niet elke dag aankunnen (ME is een chronisch tekort aan lepels. lepels=energie.)
Bijzonder, omdat ook mijn lief mee kwam! Zo fijn om hem in mijn sociale kring te hebben, omdat het een keer niet online is.

Heb jij door iets onverwachts ook bijzondere mensen leren kennen?

Home Collection – Blond Amsterdam

8 thoughts on “Een Nieuw Gouden Randje

    • Ik vind hem ook super leuk! Daar ga ik ook zeker mee aan de slag. Word vervolgd dus hihi

      Fijn dat je het ook begin te merken meid, het kan een mooie en fijne uitlaadklep zijn🙂
      En gelukkig zijn er een hoop positieve mensen onder ons!

      Thanks voor het compliment😀

      Liefs, lin

  1. Hoi Linda,
    Wat bijzonder dat jij op mijn blog gereageerd hebt en dat ik nu daardoor jouw blog lees. Mijn tante had ME, dus ik ben ermee bekend maar als je het niet hebt, dan weet je eigenlijk nooit echt wat het inhoudt. Ik heb een heel makkelijk iets: PDS. Prikkelbare Darm Syndroom, maar ook met zoiets kleins als wat ik heb kunnen mensen er soms geen bal van snappen. Wat zou het fijn zijn als we allemaal wat meer open stonden voor verschillende mensen!

    Wat fijn dat je een dag met een gouden randje kon beleven en vooral dat je samen over gebeurtenissen in jullie leven konden spreken, omdat jullie in hetzelfde schuitje zitten.

    Wat een heerlijk positieve blog!

    Liefs,
    Nancy

    • Hoi Nancy,

      Wat lief dat je de tijd genomen heb om mijn blog te lezen!
      Ik snap precies wat je bedoel met het onbegrip. Bij mij begon het ook met een PDS en dit leidde op vakantie met uiteten vaak al tot problemen met het zoeken naar een geschikt restaurant. Zolang iedereen op een positieve manier zijn of haar verhaal blijft delen hoop ik dat we met zijn allen wat onbegrip weg kunnen halen. Hopelijk gaan mensen dan iets meer openstaan hiervoor!
      En wat een toeval dat jou tante ME had. Zo zie je maar weer dat het wereldje soms erg klein kan zijn🙂

      Liefs, Linda

  2. Hee Linda, wat super vervelend dat je niet genoeg lepeltjes hebt.. Ik lees steeds vaker over fybromyalgie en het andere ken ik eigenlijk niet. Misschien is het een idee om alle fijne momentjes in een grote ‘momentenpot’ te doen zodat je af en toe eens een momentje kan grabbelen als het niet zo lekker loopt allemaal. Ik heb er zelf ook één (ook al ben ik gezond). Dan heb je toch altijd een steuntje in je rug en misschien kan je fijne oppeppende woorden voor elkaar opschrijven die je er ook in kunt stoppen.
    In ieder geval is het super fijn dat je zulke mensen hebt leren kennen! Liefs Fleur

    • Hoi Fleur!
      Wat een onwijs leuk idee die momentenpot! Alleen het woord is al vrolijk. Zeker iets om mee te nemen =) ik ben zelf vrij positief ingesteld, maar zeker op de slechte dagen zal deze goed van pas kunnen komen. Denk dat ik eens creatief ga zijn er zelf een ga maken, het zal vast een opsteker zijn voor velen. Bedankt voor het delen hiervan!
      En ik kijk uit naar nieuwe creatieve ideeën van jullie.
      Liefs, Linda

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

