TC 1

ChocoLicious!

Afgelopen week ben ik voor de bijl gegaan en kocht ik mijn eerste repen van de Chocolonely’s van Tony’s. Dé repen die op weg zijn naar 100% slaafvrije chocolade. 
Ik had er al veel over gehoord, veel over gelezen en ja, ik moest en zou ze nu ook zelf proberen.
Benieuwd welke smaken mij over de streep getrokken hebben? Ik schreef er een blogje over!

Vele vrouwen vinden chocolade iets magisch hebben. Ze helpen ze bepaalde dagen door, kunnen zo een hele reep op smullen en rijden er graag een blokje voor om.

‘Wil je iets goedmaken, geef een vrouw chocolade. Heeft een vrouw stress, geef haar chocolade.
En ook wanneer ze niet te pruimen is en de hormonen door haar lijf gieren, geef haar chocolade!’

Gisteravond in het programma ‘Expeditie Robinson’ hoorde ik een van de mannen heel duidelijk zeggen dat ook chocolade magisch voor hem is na twee weken op een onbewoond-ei-hei-land te hebben vertoeft.
Chocola is voor mij chocola en het heeft voor mij nooit het wauw effect gehad zoals ik dat wel bij fruit en nootjes kan hebben. Ondanks dat alles ben ik toch keihard voor de bijl gegaan en won mijn nieuwsgierige gen het van mijn verstand. Omdat chocolade stiekem, zo op zijn tijd, best lekker is.

Welke repen kocht ik?
Mijn eerste kennismaking moest er dan ook maar gelijk een zijn om nooit te vergeten. Daarom besloten vriend lief en ik de lekkerste uit te zoeken. De dame achter de kassa prees de grote doos ‘want ja daar zitten alle smaken in’ -alleen niet voordeliger- ons al glimlachend aan. Maar nee, wij hielden onze poot stijf en kochten slechts 4 repen.

Life is like a box of chocolates.. You never know what you’re gonna get.- Forrest Gump

TC 3

De verpakking doet mij goed. De kleuren maken, in combinatie met de naam, de repen vrolijk en daarom extra aantrekkelijk. Noem het briljant of gewoon een goede marketing strategie, hij werkt in ieder geval goed!
Het papier is gerecycled, ongestreken en FSC-bestempeld. En dat past mooi in het kader van duurzaamheid!

Ook streeft Tony’s ernaar om chocolade 100% slaafvrij te maken. Het feit dat het geld dat verdient wordt in de chocolade industrie niet eerlijk word verdeelt inspireerde Tony’s Chocolonely om de stukjes in de reepjes niet gelijkmatig te verdelen. En dat maakt ze nog een stuk sympathieker.

TC 4
De gele reep bevat de smaken: Melk & Noga.
Normaal gesproken ben ik geen echte fan van melk chocolade, maar deze melk chocolade behoud zeker de heerlijke chocolade smaak zonder té melkerig te worden. In combinatie met de noga maakt het een heerlijke reep!

De blauwe reep: 70% Puur.
Het fijne van deze pure reep is hij niet bitter is, ondanks het hoge pure gehalte. Vele repen raken daardoor de wat zoete smaak van chocolade kwijt. Hij voldoet dus prima aan het stempel Puur & Lekker!

Deze repen komen beiden uit het ‘basis’ assortiment.

TC 2
De paarse reep | Limited Edition: Melk, Kokos, Amandel & Kaneel.
Het is maar goed dat de dagen korter worden en de avonden knusser en gezelliger want met deze reep haal je het sinterklaas sfeertje in huis! Vriend lief en ik waren het er beiden over eens dat het net chocolade pepernoten zijn. Ik vind de reep best lekker (zal hem alleen niet nog een keer kopen voor mijzelf) maar voor de pepernoten-fans zeker een plus!

De blauwe reep | Limited Edition: Puur, Meringue & Kers.
De pure chocolade is weer om door een ringetje te halen. De Meringue en de kers geven de chocolade ook écht iets magisch – ja hoor, ik ben echt voor de bijl gegaan!-. Misschien zijn het juist de frisse fruitige stukjes in combinatie met chocolade die mij hier over de streep trekt.
Leuk weetje: er zijn vrije uitloop eieren in de chocolade verwerkt!

Mijn eindconclusie
Ondanks dat de hoeveelheid suiker en lactose die deze repen bevatten niet goed zijn voor mijn lichaam zijn deze repen zeker de zonde waard!

Chocolade feitjes

  • Chocolade roept een emotionele waarden op: smaak, genot & verwennerij.
  • Chocolade is niet verslavend in de zin dat het verslavende stoffen bevat.
    Ha! Is dat gelijk uit de wereld geholpen! 
  • Chocolade stimuleert de afscheiding van de stofjes endorfine en serotonine, wat in het lichaam een aangenaam gevoel produceert.
    Ik kan mij wel voorstellen dat mensen verslaafd raken aan dit aangename gevoel.
  • Chocolade is een belangrijke bron van directe energie. Dat is waarom chocolade een favoriete voedselbron is voor sportmensen.
    En dit puntje is een pluspunt voor mijn lichaam dat een chronisch tekort aan energie heeft. Wanneer ik iets ‘moet’ doen wat qua energie niet handig uitkomt, dan kan zo’n tijdelijke energie bron een uitkomst bieden. Deze suikers zorgen na het nuttigen wel vaak voor een dipje, omdat je dan toch ineens teveel energie hebt verbruikt.

Chocolade zal nooit de nieuwe oliebol worden voor mij.
Wat is chocolade voor jou?
signature Linda

6 thoughts on “ChocoLicious!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

