Jay z MCHG WT

Live in Concert | Jay Z #MCWT

Rapper Jay Z komt dinsdag naar Nederland met zijn Magna Carta World Tour!
Ook zorgt hij voor een hele fijne extra door Timbaland (produceerde een aantal nummers van zijn huidige album) mee te nemen. Beide heren staan al lang op mijn ‘I really really really want to see in concert’ lijst!
Cosmopolitan geeft 5×2 kaartjes weg voor het concert in het ZiggoDome. Ze maakte mij vanmiddag héél héél héél erg blij toen ik mijn mail opende, ik ben er namelijk bij!
Om alvast in de stemming te komen, een intro blogje!
Want.. YES! We are in! Woooohooooo! =)

Meet The Artist
Wie kent deze rapper niet? Nee, ken je hem echt niet? Voor jou een kleine introductie!
Jay Z is op 4 december 1969 (wie zegt dat hiphop en R&B alleen voor de jeugd is? No hard feelings J.) in Brooklyn als Shawn Corey Carter te wereld gekomen. Zijn naam schrijven we tegenwoordig (anno 2003) ook zonder het beruchte streepje (voorheen Jay-Z). En alhoewel SnoopDog (Snoop Lion) zijn naam steeds op het irritante af, veranderd komt Jay hier prima mee weg. 


Maar waar kennen we Jay Z van?
Hij is een Amerikaans rapper en producent. Tevens is hij eigenaar van het platenlabel Roc Nation, dé man van Beyoncé en heeft hij zijn eigen kledinglijn ‘ROCAWEAR’. Zijn kleding is mooi, betaalbaar en mijn lief en ik zijn er groot fan van!

Muziek
The 99 Problems hitmaker gaat al heel wat jaren succesvol mee in de muziekindustrie.
Een greep uit de hits van de afgelopen jaren zijn; ‘Crazy in love’ & ’03 Bonnie & Clyde’ met Beyoncé. ‘Umbrella’ en ‘Run This Town’ met Rihanna en Kanye West. Van het album Watch The Throne kennen we de hitsingle ‘Niggas in Paris’, uiteraard ook met meneer West. ‘Empire State of Mind’ met Alicia Keys en ‘Talk That Talk’ van Rihanna. ‘Suit and tie’ met Justin Timberlake doet het ook erg goed en afgelopen zomer gingen de mannen ook samen op tour.
En ooo wat baalde ik dat ik daarvoor geen tickets had bemachtigd
!

Magna Carta Holy Grail
Van zijn nieuwe album bracht hij, – wederom met J.T.- ‘Holy Grail’ uit! Een nummer dat uitnodigt de rest van de cd aan één stuk door te beluisteren.

Voor ‘Picasso Baby’ (van zijn nieuwe album) maakte hij een A Performance Art Film. Dit filmpje is opgenomen in een New York art gallery waar hij 6 uur(!) achter elkaar optrad voor een geselecteerd groepje mensen. Je moet nu eenmaal wat voor je fans over hebben! En het resultaat mag er zeker wezen.

#MagnaCarterWorldTour
Aanstaande dinsdag, de 29ste van oktober, is het zover. Dan kunnen we dit multitalent live bewonderen in het ZiggoDome in Amsterdam! En hoe gaaf is het als Cosmopolitan dit mogelijk maakt! Mijn week kan niet meer stuk en ik kijk uit naar dinsdag! Ik hoop op een mooie show en een aaneenschakeling van hits en mooie beats. Ik ga mijn best doen om mooie foto’s te maken voor een mooi verslagje, voor hier op mijn blog. Zodat iedereen mee kan genieten van Jay Z en Timbaland tijdens de #MCWT!

Medemogelijk gemaakt door:
Cosmopolitan-Logo

Welke artiest(en) staan er op jou
‘I really really really want to see in concert’ lijst?
signature Linda

7 thoughts on “Live in Concert | Jay Z #MCWT

  1. Pingback: Live in concert | Jay Z #MCWT | Linda's Lifestyle

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

