Giorgio Fedo

In The Spotlight | Giorgio Fedon 1919

‘Vroeger’ had ik een enorme hekel aan mijn bril en zijn bijbehorende brillenkoker. Het leek wel of items in die tijd nooit mooi en stijlvol konden zijn. Tegenwoordig dragen mensen een bril zonder sterkte om erbij te horen én heb ik altijd een brillenkoker in mijn tas. Een brillenkoker? Nou.. een mini versie ervan. Genaamd een Mignon cases. En ze hebben een heel leger vrolijke, gekleurde Mignon cases gemaakt.

Past u vóóral op!
De volgende foto’s die u gaat zien zijn verslaving gevoelig!

Giorgio Fedon 1919

Giorgio Fedon 1919  Mignon

Giorgio Fedon 1919  Mignon

Giorgio Fedon 1919  Mignon

Een mini brillenkoker, hoe komen ze er toch bij?!
Het merk is afkomstig uit Italië en ontstond begin jaren 90. Ze maakten ontwerpen voor zowel de leer- als de brillenindustrie. Niet heel verrassend dus dat deze Mignon’s mini brillenkokers zijn! Wel heel verrassend is het feit dat er in het begin vrijwel alleen maar vrouwen in de fabrieken werkte. Het merk werd steeds groter en sinds het merk zich in 2003 meer richtte op de leder industrie -tassen etc.– (check de site voor de juweeltjes!) gaan ze door het leven als ‘Giorgio Fedon 1919’.

Giorgio Fedon 1919  Mignon

Mijn eerste en ook de enige échte Mignon kocht ik in een design winkeltje in Parijs.
In een klap was ik van mijn rondslingerende-oorbellen-probleem in mijn toilettas af! Iets later kocht ik de paarse ‘nep’ Mignon in Nederland bij de Expo. Ik vind ze ideaal in gebruik en ze blijven beiden erg mooi. Toch onderscheid je de echte wel van de ‘nepperd’ niet alleen staat er geen logo aan de binnenkant ook het kwaliteitsverschil voel je aan de buiten en binnenkant. En toch blijven ze beiden mooi ook na gebruik. Het origineel heeft mij (en nu moet ik heel goed nadenken) tussen de 10 á 15 euro gekost en de paarse zo ongeveer de helft.

Nog meer leuke Mignon designs van Giorgio Fedon 1919

Mignon

APE-BEE| MUCCA-COW | MAIALE-PIG

mignon Giorgio Fedon 1919

GUFO-OWL | GATTO-CAT | COCCINELLA-LADYBIRD

mignon 3Ook leuk!

Sphera col

De Sphera voor al je rondslingerende kleingeld!

Wat vind jij van deze leukerds?
En ken jij nog een leuke Musthave die je graag wilt delen?

signature Linda

Bron plaatjes: 1, 2, 34!

15 thoughts on “In The Spotlight | Giorgio Fedon 1919

    • Haha nee het is écht een hele kleine brillenkoker waar je lenzen bakje wel makkelijk in past en je ketting, kleine oorbellen (in ieder geval geen mega hangers) en ringen in passen! =) Misschien hebben ze nog wel brillenkokers.. daar zijn ze immers mee begonnen🙂

      En.. bij V&D hebben ze ook hele leuke hardcover brillencases!😉

      Liefs!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

