Vakantie bestemmingen

Vakantie bestemmingen | Mijn mooiste vakanties

Vandaag is de eerste dag van mijn favorieten 10 daagse, Hoooray! 
Ik neem jullie mee langs een kleine selectie foto’s van mijn mooiste reizen. Landen gelegen aan de Grote Oceaan (Pacific Ocean), Middellandse Zee en de Ionische Zee. Benieuwd welke landen ik jullie wil laten zien? Lees dan verder!

hearts 3

Gisteren vertelde ik jullie over mijn planning om een favorieten 10-daagse in  te gaan lassen. Mocht je het gemist hebben kan je hem hier teruglezen.
Vandaag neem ik jullie mee langs mijn favoriete vakanties van de afgelopen jaren. De basisschool en middelbare school reizen heb ik voor het gemak maar weggelaten. Niet omdat ze niet de moeite waard zijn, maar vooral omdat we toen nog gebruik maakte van foto rolletjes en de kwaliteit van mijn eerste digitale camera is ook niet echt blog waardig. Leuk voor een ‘foto’s uit de oude doos’ post, minder voor vandaag. En om dus een lang verhaal kort te maken.. genoeg woorden, tijd voor foto’s!

Queensland – Australia

Blog 3

blog 10

blog 9

Blog 8

Blog 2

Blog 5

blog 6

blog 4

Blog 11

blog 12

blog 1

Blog 7

Queensland
Deze staat is gelegen in het noordoosten van Australië. Het is er niet alleen prachtig en adembenemend mooi -paradijs op aarde!- maar het voelt voor mij ook als thuiskomen. Mijn oom woont namelijk in Mackay, een stad waar een derde van de suikerriet productie word geleverd en veel mijnwerkers wonen. Vandaar ook mijn bezoekje aan de Peak Down Mine in Moranbah, een plaatje niet ver buiten Mackay. De tropen, het landschap, de dieren (de Kaketoe op de foto is Floyd) de manier van leven, ik hou ervan! Vandaar ook dat ik deze bestemming als eerste heb benoemd. Een land wat mijn hart gestolen heeft en ik het liefst ieder jaar bezoek -alleen nu eerst een geldboom zoeken en planten!-.

Ik bezocht o.a.: Cairns, Port Douglas, Townsville, Airlie Beach, Mackay, The Great Barrier Reef, National parks, The Whitsunday Islands, Brisbane en Sydney (komt nog terug bij de City Trips).

Zakynthos – Greece

Blog 1

blog 2

Zakynthos
Ook wel bekend onder de Griekse naam Zante, een juweeltje onder de eilanden met zijn witte krijt rotsen, blauwe zee (mét scheepswrak), bijt-vissen en de zee schildpadden! De mooie oud Griekse dorpjes, de natuur en het National Marine Park of Zakynthos maken het iets wat arme eiland zeker een paradijs! Omdat het eiland niet rijk is uit eten gaan zelfs voor Griekse begrippen goedkoop. Door omstandigheden thuis moeten we de vakantie eerder afbreken en mede daarom wil ik zeker nog een keer terug naar dit eiland. Mede omdat ik nog geen zee schildpadden heb gezien, alleen de nestjes!

Kefalonia – Greece

Blog 3

blog 2

blog 1

Kefalionia
Is een rustig eiland niet ver van het eiland Zakynthos. Dit eiland leent zich dan ook perfect voor een dag trip wanneer je op Zakynthos op vakantie bent. Een ‘Must See’ op het eiland: de Drogarati grot, het Myrtos-strand (eerste foto), het ondergrondse meer van Melissani (ook wel het ‘blauwe meer’genoemd) en de leuke, sfeervolle haventjes die het eiland kent. Dit eiland is iets rijker dan Zakynthos, hotels, appartementen, restaurants etc. zijn dan ook relatief iets duurder, maar voor Nederlandse begrippen nog steeds goedkoop.

Tunisia – Hammamet

blog 3

blog 2

blog1

blog 4

Hammamet
In het oosten van Tunesië ligt de badplaats Hammamet. Het is tevens gelegen aan de noordzijde van de Golf van Hammamet. Een populaire badplaats waar je voor relatief weinig geld goed all-in kan vertoeven in een hotel. Zelf ben ik niet zo’n fan van all-in hotels maar moet zeggen dat waar ik verbleven heb (Diar Lemdina hotel & appartementen) het goed te doen was. De appartementen lagen verspreid binnen de Medina (tussen de stadsmuren en winkeltjes -markt kraampjes-) waardoor je eerder het gevoel had in de stad te verblijven dan binnen een gigantisch hotel. Eten buiten de deur vind ik in zulke landen lastig, ben toch altijd bang dat iets met kraanwater is schoongemaakt of al dagen opstaat.. En daar kan ik met mijn gevoelige Hollandse darmen erg slecht tegen.

De bruid op de foto vierde haar bruiloft vlak bij ons appartement. Ze was bekleed met allerlei nep diamanten en dat deed mij meer aan een Gypsy wedding denken dan aan een arabische bruiloft. Al schijnt dit ook heel normaal te zijn.

Red mijn vakantie?! 
Deze vakantie begon ook wat beroerd. Door defecte bagagebanden op Schiphol hebben wij de eerste 4 dagen zonder koffers gezeten. Kleding kopen in een land waar de vrouwen gesluierd door het leven gaan was dus ook erg lastig. Lenzen vloeistof halen met een ‘toek toek’ buiten de stadsmuren was ook een heel avontuur. Iedere man zal je als vrouwzijnde benaderen, je willen kopen (toch fijn om te weten hoeveel kamelen je waard ben, haha!) om daarmee een verblijfsvergunning veilig te stellen. Een trip naar de Sahara is vanuit deze stad qua afstand goed te doen, alleen de temperaturen in het hoofdseizoen iets minder.

Al met al was deze vakantie een zon, zwembad, strand vakantie! Heerlijk om uit te rusten (de zon is er goddelijk!) en van een andere cultuur te proeven.

Crete – Greece

Blog 1

Blog 4

Blog 6

Blog 5

Blog 3

Blog 7

Kreta
Dit eiland is het grootste Griekse eiland, gelegen in de Middellandse Zee. Het eiland is qua natuur iets diverser dan de vorige eilanden die ik jullie liet zien. Als jong meisje bracht ik mijn eerste vakantie op Kreta door in Rethymnon. Afgelopen zomer boekte wij een appartement langs de kust van Malia. Een dorp wat bekend staat om de Engelsen zoals Chersonissos bekend staat om de vele Nederlanders. Maila kent échte zandstranden (hier zitten geen zee-egels) , de meeste stranden zijn kiezelstranden, dit vonden wij een groot pluspunt.

Gezien: We huurde een auto en bezochten veel oude dorpjes (Must see: Het Lassithi Plateau) en reden van Rethymnon tot Ag. Nikolaos.
Hiermee hebben we bijna de hele noordkust gehad en reden wij deze route ook een keer door de bergen.

Morgen | Day 2
Ik laat jullie zien dat mijn meisjes droom werkelijkheid werd!

hearts 4

Leuk dat je mee hebt gekeken naar mijn mooiste vakanties!

Wat is jou mooiste reis?signature Linda

 

38 thoughts on “Vakantie bestemmingen | Mijn mooiste vakanties

  1. Pingback: Day 6 | Net als in de Film! | Linda's Lifestyle

  2. Pingback: Fotografie | Memory Making | Linda's Lifestyle

  3. Pingback: Beauty | Mijn beauty schatkist | Linda's Lifestyle

  4. Pingback: Day 3 | Music was my first L❤VE | Linda's Lifestyle

  5. Pingback: Hobby’s | Meisjes dromen komen uit | Linda's Lifestyle

    • Ik ben echt dol op reizen, als ik geen chronische labeltjes had was ik graag de nieuwe Floortje Dessing geworden hihi
      En Australië is zoooooo ongelofelijk mooi, echt een land wat je gezien, gevoeld en beleefd moet hebben. En dat het liefst ieder jaar hahahaha -als je eenmaal aangestoken bent😉 –

      Liefs!

    • Thanks!😀
      Griekenland is ‘om de hoek’ en een waar paradijs! Mensen uit Australië en Amerika maken er ook tripjes heen, zegt wel genoeg denk ik😉 Die zijn wel wat beauty gewend dacht ik zo hihi

  6. Australië! Waauw! Je hebt zo te zien hele leuke reizen gemaakt. En die bruid.. Toch wel anders dan in NL haha. 4 dagen zonder bagage lijkt mij ook nogal een opgave. Aan de andere kant wel cool om eens meegemaakt te hebben! Zien te overleven in een vreemde stad zonder spullen. Nog net niet expeditie robinson haha.

    • Dat is nog eens leuk omdenken! haha
      De dode batterij van de telefoon was wat minder en een bikini slingerde nog rond in mijn tas, verder was het wel aardig te doen gelukkig! Al zit je met zoiets toch liever écht op een onbewoond eiland haha

  7. Waauw, super!🙂 Echt een leuk idee dit, dit wil ik ook doen haha.
    Griekenland is echt mooi he! Al die eilandjes.. Love it. En Australië… Ja, daar ga ik ook nog eens heen zodra ik geld heb😀

    • Dan doe je toch gezellig mee! Hihi😀
      Eilandhoppen tussen de Griekse eilanden schijnt ook erg leuk te zijn. Een hoop pareltjes in één klap😉 iets beter te doen ook dan een tripje Down Under haha

      • Aahh echt leuk dat ik mee mag doen. Doe ‘m dan wel over een tijdje, anders ben ik echt Na-Aper numero uno, haha!
        Jaa, eilandhoppen schijnt idd ook wat te zijn ja! Mijn zusje zit nu in Athene voor haar studie en was laatst naar Santorini geweest.. Dat is ook zoooo mooi, daar hoop ik eigenlijk komende zomer met haar naartoe terug te gaan🙂

        • Het is een soort van een tag zonder vaste vragen, en die mag zeker overgenomen worden, leuk zelfs! Helemaal als je er je eigen draaien aan geeft en meerdere mensen het leuk vinden🙂

          Wat grappig dat je zusje daar zit! Mijn broertje heeft het afgelopen jaar op Kreta gewerkt als reisleider. We wilden toen ook naar Santorini gaan maar Kreta bleek groot genoeg om in 10 dagen te ontdekken. Santorini staat ook zeker hoog op mijn lijst, ik vind het eiland prachtig als ik de foto’s zo eens bekijk! Gaaf dat je zusje er al is geweest!😀

  8. Die foto’s, wauw! Hele mooie plekken heb je allemaal bezocht zeg.. Vooral AustraliË! Daar wil ik ooit ook nog wel eens heen. Mijn favoriete bestemming waren diverse plekken in Frankrijk en Turkije🙂

    • Dank je wel meid voor je mooie compliment!
      Frankrijk is ook prachtig! En lekker dichtbij😉 Turkije ben ik nog niet geweest, lijk mij ook mooi. Hoor er in ieder geval goede verhalen over🙂

  9. Wauw, ik wil echt heel graag eens naar Griekenland. En ik kan niet eens kiezen uit welke eilanden: kreta, zakynthos, mykonos, santorini… Het lijkt me echt prachtig. Wij gingen er vroeger nooit heen omdat het zo warm is in de zomer (temperaturen boven de dertig graden trek ik niet heel goed), maar Grieks eilandhoppen staat hoog op mijn wishlist🙂

    • Als je veel eilanden wilt zien is hoppen inderdaad een goede optie! En daar is het voorseizoen of het naseizoen ook perfect voor, dan zijn de temperaturen een stuk aangenamer en beter te doen voor jou😉

    • Het blijft een fantastische mooi land Australië, het is dat de rest van de wereld ook mooi is anders zou je haast vergeten andere reizen te boeken haha
      Italië is inderdaad ook mooi! Milaan komt nog terug bij de city trips en héél lang geleden eens naar het comomeer geweest, heeft ook veel indruk gemaakt😀

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

