dag 3 music was my first love

Day 3 | Music was my first L❤VE

Dag 3 van mijn ’10 days of favorites’! Vandaag heb ik een lijstje met muzikale hoogstandjes voor jullie. Sit Back, and enjoy the Ride! 

hearts music 1

Tag: 10 Days Of Favorites
Hier kan je de uitleg van de tag lezen. | Day 1 & Day 2

Day 3 | Music was my first L❤VE 
Muziek ik belangrijk voor mij. Een dag zonder muziek is een dag niet geleefd. Zelfs op de dagen dat ik geen prikkels kan hebben galmt er altijd een melodie achterin mijn hoofd. Ik had dan ook graag iets met muziek willen gaan doen. Zo zat ik al vroeg op piano les, het ging mij allemaal te langzaam en noten lezen gaat mij niet zo goed af. Enig talent ontbrak dus en mijn enige zang ervaring tijdens de groep 8 musical heeft mij 10 jaar ouder gemaakt van de zenuwen. En dus besloot ik maar heel wijs om het maar bij muziek luisteren te houden.

Hiphop, RnB, en John Legend Soul, mijn eerste liefdes. Helaas waren de eerste 2 genres in Nederland -en zeker in Dubbeldam, Dordrecht- ondergeschoven kindjes. En dus luisterde ik samen met een diehard vriendin naar MTV en vroegen we vele nummers aan via The Box. Sweet childhood memories! Aan geld hadden we in die tijd een chronisch gebrek en concerten moesten we dus missen. Heartbreak momentjes waren de gemiste optredens van N.E.R.D. -Pharrell WILLIAMS!-, Kelis, Eminem en Jay Z. We waren ontroostbaar.

Gelukkig heb ik nu een Spotify abonnement waardoor ik muziek altijd bij de hand heb en een lief met een liefde voor muziek -héél breed en wilde THANK GOD mee naar Jay Z!-. Ik mag dus zeggen dat het nog aardig goedgekomen is met mij.

Tourbooks

Vandaag geen foto overzichtje, concert foto’s blijken bij thuiskomst altijd tegen te vallen. Films, idemdito. Ook ben ik niet met de grootste helden op de foto geweest -wel als je Barbie, Britt & Ymke én Hennie Huisman mee wilt rekenen- and then again, ik ben mijn inhaalslag nog aan het maken!
Daarom dus een muzikaal overzichtje van mijn all-time favorieten!

Sit back, Relax and Listen to the Beautiful music

Kennen jullie d’r nog. Kelis, de dame met BIG and colorful hair! Nummer tevens geproduceerd door Mr. Williams.
Do I need to say more?

Mr. Williams zelf. Wat een stem! En hoe kan hij in 10 jaar tijd niet één dag ouder lijken?
Anyway, mijn favoriet allertijden, alles wat hij aanraakt veranderd in goud!

Craig David. Waar is de tijd gebleven? Zijn cd draaide ik grijs, meerdere keren! Zijn nieuwe cd heeft het helaas nooit meer gehaald bij Born To Do It.. En meneer zien we nu alleen nog op social media verschijnen met -ahum- nogal bijzondere selfies! Waar is de hunk gebleven? Ga je even met mij mee, terug de tijd in?

Dé man met de gouden soulstem. Ook hem heb ik live mogen zien, wat een heerlijke avond was dat.
Zijn muziek zet ik nog vaak op en dit is zo’n mee-droom klassieker.
Ladies and Gentleman, John Legend!

The living rap legend, de man die 99 problemen heeft en juweeltjes uit zijn mouw lijkt te schudden. Een nummer kiezen was niet te doen, en daarom koos ik een nummer wat op zijn nieuwe album te vinden is en een hele mooie boodschap heeft!
En 29 oktober zag ik hem live in het ZiggoDome, YES! 

En dan de vrouw die al vele meisjes jong inspireerde om Independent te zijn en als vrouw je mannetje te staan. Ze zingt, danst op topniveau en maakt een prachtige show van haar concerten -jaa ik zag haar live begin dit jaar, ONWIJS gaaf!-. Een heerlijk power nummer voor jullie!

Twee vliegen in één klap, Rihanna en The one and only Calvin Harris! Beiden zag ik dit jaar live -jup, mijn inhaalslag gaat gestaagd!-

Mijn mooiste 1,5 uur *zucht* Calvin live in het ZiggoDome.

Het liefje van de heer hierboven, miss Rita Ora! Prachtige stem en heerlijke muziek. En voor de liefhebbers, deze akoestische versie van Hey Ya! van Outkast mag je zeker niet missen😉

Ellie Goudling, een dame met een gouden keeltje. En mag daarom zeker niet in mijn rijtje ontbreken!

Hij is terug van weg geweest, ein-de-lijk! Justin Timberlake. Dit pareltje op zijn nieuwe album wil ik heel graag met jullie delen.

Deze dame moeten we in de gaten houden! Lorde, een jonge dame (17!) is een Nieuw-Zeelandse singer-songwriter. Hoe zij muziek (kunst) en zang samenbrengt vind ik fenomenaal. Haar nieuwe album en de Ep’s? Luisteren!

 

Morgen | Day 4
Morgen neem ik jullie mee langs mijn favoriete make-up items!

hearts dag 3 2

Wat zijn jou alltime music favorites?

signature Linda

Bron foto’s in hartjes: 1,2,3. 4,5,6.

13 thoughts on “Day 3 | Music was my first L❤VE

  1. Pingback: Day 6 | Net als in de Film! | Linda's Lifestyle

  2. Pingback: Fotografie | Memory Making | Linda's Lifestyle

  3. Pingback: Beauty | Mijn beauty schatkist | Linda's Lifestyle

  4. Tjemig ja, Craig David. Ik kwam laatst weer oude cassettebandjes tegen. Die kan ik toch echt nog steeds niet weggooien. Pijn in mijn hart als ik dat zou moeten doen!! Ik vind het zo leuk om muziek uit die tijd terug te luisteren. Ik was fervent luisteraar van Hiphop en R&B. Zoals Craig David dus, maar bijvoorbeeld ook Snoop Dogg, Eminem, Jay-Z, 2Pac, Q-Tip, Kelis, Usher. Later ging ik meer richting de Bubbling (voordat het bekend werd dan…)
    En daarna is mijn smaak veranderd. Natuurlijk, als ik die muziek weer hoor, word ik helemaal vrolijk maar op de een of andere manier pakt die ‘nieuwe’ muziek me niet meer. Ach maakt ook niet uit! Mensen veranderen en mijn muzieksmaak verandert lekker mee.
    Toch is mijn liefde voor de klassiekers altijd gebleven, je kan me zo enorm vrolijk maken met echte oude R&B en supergoede zangers en zangeressen. (Nina Simone, Etta James, Ella Fitzgerald, Marvin Gaye, Percy Sledge etc etc)

    Leuk om deze blogpost te lezen en ik vind overigens Lorde helemaal geweldig!

    • Ik heb ze ook allemaal nog! Gekochte bandjes, zelf opgenomen bandjes.. met eigen live verslag erbij via dr microfoon haha wat een tijd en waar is de tijd toch gebleven?🙂 zelf nummers op een lijstje zetten zodat iemand, die hyper modern was, een cd voor je kon branden hihi
      Het is allemaal wel iets makkelijker geworden maar de charmes zijn wel wat verder te zoeken😉

      Dank je wel voor je leuke reactie, leuk om te lezen! Grapppig he hoe je smaak kan veranderen en hoe de muziek net zo hard mee veranderd! De tijd van The Notorius BIG en Jay Z, toen hiphop nog het oude hiphop was. Heerlijk! P Diddy deed toen nog hard mee, toen kregen we Usher, Jarule, Ashanti, Blue Cantrell, Lil Kim, ik heb ze allemaal nog in mijn collectie! Deze mochten niet gebrand worden, de cd kopen was het minste wat ik kon doen om ze te stimuleren voor door te gaan hihi. Bobby Valentino schiet me ook ineens te binnen, 50 cent.. allemaal namen die verdwenen lijken te zijn. Zonde! En daarom zet ik de cd’s zeker zo nu en dan nog eens op als ze op Spotify ontbreken =)

  5. Leuke blog weer Lin. Ik mis toch wel een heel groot zanger in het hele rijtje!! Dacht echt dat jij zo’n beetje z’n grootste fan was van onze eigen zanger Rinus😉 !!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

