net als in de film

Day 6 | Net als in de Film!

Films, ik hou ervan. Ik vind het heerlijk om mij mee te laten slepen door een mooi verhaal of een tranentrekker. Een film met een flinke dosis humor kan ik op zijn tijd ook zeker waarderen. Als jonge chronisch zieke kijk ik veel films en series. Dit als afleiding op de mindere dagen en daarnaast vind ik het ook gewoon heerlijk om met mijn lief op de bank een filmpje te kijken. Het zijn waardevolle momenten voor mij, jee wat klinkt dat burgerlijk! Haha

Kijk je mee?

Hearts 1

Daarom vandaag ook een overzicht van mijn favoriete films voor jullie!
Er zullen vast bekenden tussen staan en misschien kan ik je inspireren met een film die je nog niet kende.

Changeling

Historische drama film | Angelina Jolie

Changeling-changeling-29238841-1280-800

Op 10 maart 1928 verdwijnt het negenjarige jongetje Walter  uit zijn huis. Hier begint de zoektocht van de alleenstaande moeder Christine Collins (Angelina Jolie) naar haar vermiste zoon. Het is een film die je mee zuigt in de wanhoop, de onzekerheid en laat een mooi en hartverscheurend beeld zien van een gebroken moeders hart. Een film die je grijpt en je voorlopig niet meer loslaat.

Crazy/Beautiful

Romantische drama | Kirsten Dunst & Jay Hernandez

Crazy BeautifulBij deze film begon mijn liefde voor films met een goed verhaal en een boodschap.
Deze film laat de strijd zien hoe een jong en verliefd stel (Nicole en Carlos) op moet boxen tegen de vooroordelen over de verschillen tussen een rijk en een arm gezin. Deze film laat zien dat liefde heel veel overwint! Een mooie drama film die mij nog steeds stil weet te krijgen.

Mijn favoriete quote uit de film:

Quote Crazy Beautiful

Komt een vrouw bij de dokter

Nederlandse drama | Barry Atsma, Carice van Houten & Anna Drijver

komt_een_vrouw_bij_de_dokter_topimage

Deze prachtige Nederlandse film, naar het gelijknamige boek, heeft eigenlijk geen introductie nodig. Deze film raakt mij enorm omdat het verhaal heel dichtbij mij staat. Hiernaast is het een mooi portret over liefde, overspel en hoe een ziekte je leven kan verwoesten.

The Tourist

Romantische thriller | Johnny Depp & Angelina Jolie

The_TouristDeze film blijft heel bijzonder. Ik zal hem voor het eerst in een openlucht bioscoop in The Royal Botanic Gardens van Sydney met uitzicht op het Opera house en Harbour Brigde. Alleen al de locatie bezorgde mij kippevel!

De film is ijzersterk. Hou je ervan om goed na te moeten denken met een film die flink met je mind fuckt? – op een leuke manier-
Dan moet je deze film zeker kijken!

The Notebook

Romantisch drama | Ryan Gosling & Rachel McAdams

The notebook

Behind every great love is a great story!

Een mooie liefdes drama, ik hou ervan. Wil jij je ook mee laten slepen door de liefde en de dramatiek die je tegen kwam in de jaren 30? Dan moet je deze film zeker kijken!

Zwartboek

Historische Nederlandse thriller | Carice van Houten
Thom Hoffman, Halina Reijn & Sebastiaan Koch

zwartboekEen prachtige oorlogsfilm van Paul Verhoeven!

A Mighty Heart

Drama | Angelina Jolie

A Mighty HeartAngelina Jolie, ik heb er bewondering voor hoe zij als een kameleon alle rollen op haar lijf kan schrijven. Deze prachtige drama is opnieuw hartverscheurend en sluit perfect aan op de actualiteit, drama zoals mensen het in de oorlogsgebieden meemaken.

Daniel Pearl (Dan Futterman) is een Amerikaanse verslaggever en is van Joodse afkomst. Hij werkt voor The Wall Street Journal en reist in 2002 samen met zijn zwangere vrouw Mariane (Angelina Jolie), eveneens verslaggeefster, naar Karachi om verslag te doen van de oorlog tussen de Verenigde Staten en Afghanistan. Deze zakenreis loopt alleen uit op een verschrikkelijk drama. Deze film geeft je een kijkje in het drama wat zich tijdens de ontvoering afspeelt.

De film is een verfilming van het boek met daarin het waargebeurde verhaal:  A Mighty Heart: The Brave Life & Death of My Husband Daniel Pearl. Geschreven door Mariane Pearl.

De Tweeling

Nederlandse speelfilm | Thekla Reuten, Ellen Vogel
Gudrun Okras, Nadja Uh, Julia Koopmans, Sina Richardt

De tweeling

Vijftig jaar na hun laatste, pijnlijke ontmoeting probeert Anna nog één keer in contact te komen met haar tweelingzus.
De rest van de film, moet je gewoon zien!

American Gangster

Misdaad drama | Denzel Washington, Russel Crowe
Josh Brolin, Tip ‘T.I.’ Harris, Cuba Gooding Jr.

american gangster

Had ik al gezegd dat ik van goede films hou met goede acteurs?
Deze misdaad drama speelt zich af eind jaren 60 in het drugs circuit van New York. Een ingrijpend en spannend verhaal wat heel mooi verteld wordt.

Black Butterflies

Drama | Carice van Houten

Black-Butterflies

Black Butterflies is een speelfilm over het leven van de Zuid-Afrikaanse dichteres Ingrid Jonker. De film laat zien hoe zij strijd om respect en liefde te krijgen van haar eigen vader. Haar ouders zijn gescheiden en na de dood van haar moeder komen zij en haar zus te wonen bij haar vader. Hij behandelt hen als buitenlanders. De film speelt zich af in het tijdperk van de apartheid. De film laat zien hoeveel moeite Ingrid heeft met het leven, worstelt met een depressie en leeft als gescheiden vrouw met alleen een dochter. Dit maakt dat zij een schande is voor de familie en dat haar vader geen oog heeft voor haar, mede omdat zij in tegenstelling tot haar vader geen voorstander is van de apartheid.
Een ontroerende en vooral mooie film.

Quote uit de film:

Quote Black Butterflies

Despicable Me 1 & 2

Amerikaanse animatiefilm | Jason Segel, Steve Carell, Russel Brand

despicable me

Wie kent het leger van deze super grappige, hoog knuffel gehalte, lompe, lieve gele Minions niet?
De film draait om een man genaamd Gru, die tegen elke prijs de grootste superschurk ter wereld wil worden in de hoop zo eindelijk het respect te winnen van zijn moeder.  Leuk? Zeker weten!
En de kers op de appelmoes vind ik de muziek die speciaal voor deze films is geschreven.

Quote uit de film: So-Fluffy

Series

Series kijk ik ook heel graag. Ik zet graag mijn tanden in een goede serie die ik dan ook heel trouw volg. Hierdoor zijn er ook veel series favoriet. Om deze blog niet al te lang te maken heb ik besloten om 3 Nederlandse en 3 Amerikaanse series te delen.

Nederlandse series

Najib & Julia | Lijn 32 | Penoza I, II, III

series 1

Amerikaanse series

Grey’s Anatomy | Prison Break | Lost

Geen uitzonderingen.. Alle seizoenen!

series 2

Greys anatomy quote lin

Jullie verhaal…

Ster in je eigen film!

Je kan nu ook de ster worden in je eigen film. Een extra wat ik wel een leuke aanvulling vond op deze film blog. Dela lanceert een nieuwe campagne. Een persoonlijke animatiefilm die het verhaal achter Facebook relaties laat zien.

This is what it looks like! 

3

1

screen 6Het filmpje vertelt jou verhaal met je lief of een vriend of vriendin. Er komen mooie persoonlijke momenten voorbij. Aan het eind van het filmpje kan je het verhaal delen met de door jou gekozen hoofdpersoon (naast jou), het filmpje bevat namelijk een mooie boodschap!

Nieuwsgierig geworden? Kijk dan op jullie verhaal!

Tag: 10 Days Of Favorites

Vrijdag is het Day 7!
Ik neem jullie op reis langs de foto’s van mijn mooiste stedentrips!

Wil je de voorgaande dagen van de Tag ‘10 Days Of Favorites‘ nog eens terug lezen?
Je vind ze hier terug: Day 1Day 2Day 3Day 4 & Day 5!

hearts 2

Voor welke film of serie blijf jij thuis?

signature Linda

Volg je Linda’s Lifestyle al?

Instagram_Icon_Largetwitter-bird-iconFollow on Bloglovin

Bron afbeeldingen in volgorde van plaatsing.
Films: 1234567891011 & 12.
Series: 1, 2, 3, 4, 5 & 6.

16 thoughts on “Day 6 | Net als in de Film!

  1. Er zitten veel goede films in zeg! Zwartboek, de Tweeling, The Tourist.. The notebook wil ik altijd nog een keer kijken haha, nog nooit gezien hihi.. En penoza is echt een goede Nederlandse serie, mijn hart staat de volle aflevering altijd een soort stil van de spanning

    • Ze vliegen naar mijn idee ook voorbij die afleveringen van Penoza, het is een keer ademhalen en je moet weer een week afwachten wat er nou gaat gebeuren haha!
      The Notebook is zeker een aanrader als je van romantiek houd wat van het scherm spat😉

      Liefs!

  2. Ik ben dol op The Notebook het is één van mijn lievelingsfilms. The Tourist vind ik ook leuk maar vooral omdat Johnny Depp erin speelt, haha. Ik heb Film Friday gehouden op mijn blog dus als je nog een paar tips wilt voor goede films : http://mrsstilletto.blogspot.nl/search/label/film%20friday
    Ik heb daar een boel bijzondere films uitgekozen die mij geraakt hebben, maar de grote knallers waar ik dol op ben (waaronder The Notebook, maar ook LOTR en Matrix) heb ik achterwege gelaten. Dit zijn de wat ‘kleinere’ films maar die zijn ook zeker het kijken waard!!!
    Heb je het boek van Nicholas Sparks ook gelezen? The Notebook had ik al eens gelezen en erna kwam de film uit. Och zwijmel. Och jank…
    Crazy Beautiful lijkt me ook een interessante film.

    Groetjes Nancy

    • Wat leuk dat je een Film Friday post hebt, deze ga ik zeker even doorlezen. Hoop dat je mij verrast en ik weer wat mooie film heb om te kijken🙂 Ben altijd opzoek naar nieuwe favorieten!

      Ik heb het boek nog niet gelezen! Ik kijk altijd liever eerst de film en dan daarna het boek lezen. Omdat ik mij anders zit te ergeren aan vergeten stukjes en ben ik de eerste 15 min in shock omdat de hoofdpersonen en de locaties die ik mij in mijn hoofd verbeeld niet overeen komen met de film haha Dan lees ik liever daarna het boek en dan zit er vaak een extra’tje in verwerkt omdat het boek vaak diepgaander is. Maar dit boek is dus zeker ook een aanrader als ik het goed begrijp? Ben dol op mooie boeken!

      Bedankt voor je mooie reactie🙂

      Liefs, Linda

  3. Zooo veel leuke films!😀
    Komt een vrouw bij de dokter vond ik echt een mooie film.. Moest er zo van huilen..
    Haha en Despicable me… Ik heb die serieus nog nooit gezien. Erg he!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

