Choises of life

My Daily Lifestyle | The Choices Of Life

Keuzes, je hebt ze in allerlei verschillende vormen, soorten en formaten. Het kenmerkende van keuzes is dat ze vaak niet terug te draaien zijn. Dit kan tot hele gênante ontdekkingen lijden na een avondje stappen, wanneer je je de volgende morgen pas echt realiseren wat je uitgespookt hebt. Een keuze kan ook lijden tot iets leuks. Bijvoorbeeld wanneer je de knoop doorhak en eindelijk dé vakantie van je dromen ga boeken. Of wanneer je besluit te gaan solliciteren naar je droombaan, een opleiding te gaan volgen etc. Tegelijkertijd kunnen soortgelijke keuzes ook heimwee veroorzaken. Zo kan een verhuizingen om een droom achterna te gaan aardig aan je knagen wanneer je verkocht bent aan je oude plekje.

Maar waarom maken wij keuzes? Hoe weet je dat je de juiste keuze hebt gemaakt?
En waarom kunnen keuzes zo ongelofelijk pijnlijk en moeilijk zijn?

“No one else can ever make your choices for you. Your choices are yours alone.
They are as much a part of you as every breath you will take, every moment of your life.” – Unknown.

Choices & Dreams
Iedere dag bestaat uit keuzes. Opstaan en aankleden is er al een van. Een keuze die voor mij lange tijd niet zo vanzelfsprekend is geweest. Niet zo zeer door een druk werkschema, maar vooral door een lichaam dat nooit uitgerust genoeg voelde om de dag te beginnen. Ditzelfde lijf heeft mij de volgende keuze doen maken. Een keuze die mij zwaar valt en straks o zo definitief zal zijn. En daar ben ik niet zo goed in. Hoezeer ik ook uitkijk naar meer vrijheid en een dagindeling met minder lichamelijk belastende taken.. toch schreeuwt mijn hart het uit en kan ik er lichamelijk nog even geen rust in vinden.

Wanneer je wilt groeien zal je oude dromen, die om wat voor reden dan ook zijn verstoft, vastgeroest of vergeten, los moeten laten. En dat is juist het gedeelte wat ik zo moeilijk vind van keuzes maken. Het vooruit kijken maakt te rit de moeite waard, de ouder herinneringen zullen slechts een herinnering blijven.

Choises of life
The Choice
Mijn liefste paarden vriendjes, voor hen ga ik opzoek naar een nieuw huis. Het is pijnlijk, moeilijk en verschrikkelijk. Maar wel het enige juiste om te doen. Het voelde allemaal zo juist, tot die grote knoop doorgehakt werd en er geen weg meer terug is. Ik kan niet langer met mijn paardjes meegroeien en is iets wat ze wel verdienen.
En daar staat het dan.. zwart op wit, definitief de wereld in gebracht. Ik heb het zo lang mogelijk willen uitstellen en nu is het out in the open..
En nee, het lucht nog niet op.

Photography By: Linda van Andel

De laatste dagen voelen als The Farewell Season van Oprah, veel plezier maken tot het onvermijdelijke eind. Omdat de koek op is en het ook het enige juiste is om te doen. Helaas maakt dit het niet makkelijker, but hey, no-one said it would be..
Een keuze maken is een ding, ernaar handelen een tweede. Vandaag neem ik de stap om het nieuws naar buiten te brengen. Zo kan ik langzaam aan het idee gaan wennen dat de stal straks echt leeg is. Ik ben al druk in de weer geweest om mooie foto’s te maken. Als een mooie herinnering en voor de advertentie, die er eerdaags komen gaat. De droom was fantastisch zolang als hij heeft mogen duren, en met mooie foto’s kijk ik graag terug op speciale dagen en momenten. Een herinnering die niemand mij meer afpakt.

Photography By: Linda van Andel

Maar het is goed zo. Ik kan er  niets anders meer van maken. En er zullen vast nog veel meer lastige keuzes komen. Spijt zal ik nooit hebben van mijn eerder gemaakte keuzes. Het klinkt über cliche, maar ze hebben mij écht gemaakt tot de persoon die ik nu ben. En misschien ben ik wel gewoon een laatbloeier en krijg ik nu een tweede kans.
Want met het gedag zeggen van mijn paarden droom zeg ik gedag tegen de oude Linda. Dit was eigenlijk het laatste wat mij echt verbind met de Linda zonder de chronische labeltjes, de avontuurlijke perfectionist. Van een doener terug naar een denker. Ik ben opnieuw verliefd geworden op het schrijven en dit wil ik dan ook heel graag gaan uitbreiden. Ik heb voor het eerst sinds jaren een hoofd vol plannen en wensen en wat zal het een geschenk zijn als ik hier aan kan werken!

Photography By: Linda van Andel

Ik kan nog zo’n mooi verhaal neertypen, de pijn en het gemis zal er altijd wel blijven. Van overleden honden, katten tot hamsters en mijn eerste paard.. alles heeft een plekje gekregen in mijn hart. Deze lieve ogen zal ik nooit vergeten, als melodieën zitten ze altijd in mijn hoofd.

Photography By: Linda van Andel

Grote keuzes maken zullen nooit makkelijk worden, maar ze moeten wel gemaakt worden als je een verandering in gang wilt zetten. En ik ben dankbaar dat ik deze kansen krijg en dat mijn lichaam mij de ruimte geeft om dit te ontdekken. En om het allemaal een beetje oké te laten voelen ga ik mijzelf toestaan nieuwe dromen te plukken. En dan borrelt er maar een vraag naar boven..

Heeft ooit iemand spijt gekregen van het najagen van zijn of haar dromen?

20131211-015918.jpg

Volg jij mijn blog al op Bloglovin‘? 

20 thoughts on “My Daily Lifestyle | The Choices Of Life

  1. Pingback: My Daily Lifestyle | Begin december in een notendop | Linda's Lifestyle & Travel Notebook

  2. Wat ontzettend heftig en vervelend Linda.. Poeh Een hele moeilijke beslissing die je hebt moeten maken en die je altijd nog wel bij zal blijven.. ik vind het wel heel knap van je dat je deze beslissing hebt genomen. Je verhaal is ook heel herkenbaar en dat brengt wel wat tranen naar mijn ooghoeken als ik je verhaal zo lees.. Veel sterkte Linda!!!

  3. Mooi geschreven! Een moeilijke beslissing. Maar aan de andere kant lucht het ook op dat je eindelijk een keuze hebt gemaakt. Kan je doorgaan. Ik heb altijd gevoel als je te lang -en dan bedoel ik echt lang – nadenkt over bepaalde dilemma dat je dan te lang stilstaat. Kan ook weer goed zijn, om soort van afscheid te nemen.

    • Ik snap wat je bedoel, je kan jezelf er dan haast in verliezen of jezelf erin verdrinken. Wat het eigenlijk alleen maar moeilijker maakt. Daarom probeer ik alle stappen af te wisselen met iets leuks. Zo heb je wat afleiding en word het weer even wat luchtiger.
      Bedankt voor je mooie berichtje!

  4. Erg mooi geschreven! Wat goed dat je een beslissing hebt genomen. Dat zal moeilijk zijn, maar doe waar jij je het fijnste bij voelt. Alhoewel dat soms moeilijk te zeggen is. Mooie foto’s!

    • Ik vond het wel moeilijk hoor om het zo ‘out in the open’ te gooien, maar ergens geeft het ook wel weer rust omdat langzaam aan mensen het nu gaan lezen🙂
      Dank je wel voor je mooie compliment!

    • Tsja, hoe kan je het omschrijven? Paarden zijn een stuk bewerkelijker dan honden en katten en ik denk dat je juist omdat je er veel tijd mee doorbreng en ze alles zelf leer je zo aan ze gaat hechten😉

  5. Lieve Linda,
    Wat heb je dit verschrikkelijk mooi op (digitaal) papier weten te zetten. Ik zal hier met een heel verhaal willen reageren, maar ik ben nu eenmaal niet zo’n goede schrijver. Daarvoor moeten we toch echt bij jouw zijn!!. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Ook deze keuze zal, hoe zwaar hij nu ook is, ook de juiste blijken, daar ben ik van overtuigd.
    Geniet nu nog heerlijk van je “grasmaaiers” en ga je dromen najagen!!
    John

    • Dank dank dank John! En wat een lief berichtje van jou!🙂
      En ik ga al het bovenstaande zeker doen. Soms zijn veranderingen nodig, hoe pittig de keuzes ook zijn. Dank je wel voor je mooie woorden😉

      Liefs, Linda

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

