My Daily Lifestyle | Begin december in een notendop

Omdat op woensdag de week door midden word gezaagd wilde ik eens wat anders dan anders doen. Meestal krijg je de Instagram foto overzichtjes rond het weekend te zien, ik besloot ze vandaag al met jullie te delen. Sit back and relax.. begin december in een notendop!

Mijn lief en ik hebben het eerste weekend van december doorgebracht in Brussel. En wat heeft deze prachtige stad mij verrast!
image

Voor we aan de roadtrip begonnen nam ik een B12 spuit, zo was ik optimaal voorbereid op het weekend. Met de auto zaten wij binnen ander half uur in Brussel, zo dicht bij huis en je beland in een compleet andere wereld. We brachten een toast uit op het weekend en verkende de kerstmarkt in het donker, super romantisch!
image
Samen op de kerstmarkt, Brussel was prachtig en sprookjes achtig verlicht. Mijn kerst gevoel is sinds die dag ook niet meer weg gegaan!
De etalages zijn prachtig ingericht en een genot om naar te kijken. Mijn lief en zijn camera, hij heeft aardig wat filmpjes gemaakt die ik nog met jullie ga delen. 
image
Thuis werkte ik achter mijn nieuwe bureau -jeej!- aan mijn blogje over dekerstmarkt van Brussel . Een bezoek aan deze stad was ook niet compleet zonder een doosje overheerlijke bonbons en truffels van Neuhaus! Nommies!
Van prachtige blauwe luchten stapte we over naar pot dichte mist, zo dicht dat we een bezoekje aan mijn schoonouders af moesten zeggen, we zagen geen hand voor ogen! 
image
Had ik al gezegd dat ik in de kerststemming ben? Zelfs Floyd loopt al met haar kerstpakje aan hihi. Vind je het niet schattig?
Ook maakte ik een hele moeit beslissing, en daar ben ik niet zo goed in, ik ga namelijk stoppen met mijn paarden hobby. Hierschreef ik er meer over. Floyd en Binky, de kat, voelde dat ik erg verdrietig was en ze bleven de hele dag bij me, zo lief! Ik kreeg troost en beterschap chocolade (ik was er letterlijk ziek van..) en de nieuwe Happinez.
image
En daar zijn ze dan, mijn lieve paarden vriendjes. Ik maakte een Selfie voordat wij naar het afscheidsfeest van vriend lief zijn oude werk gingen. Schoonmams verraste ons met heerlijke hapjes (noten tampanande, ik kende het niet niet, maar lekker dat het is!). En een kiekje van ons, ontoerekeningsvatbaar in de kroeg.. Note to myself: voortaan aan het begin van de avond foto’s maken!
image
Mijn nieuwe beste vriend, mijn witte iPad mini, hemels, ik zit nog steeds op mijn roze wolk! Ik werkte wat aan blogjes en Floyd lag er zo schattig bij dat ik wel een foto moest maken. Het sieraden doosje is van albast, een Italiaanse steensoort, hier berg ik nu mijn mooiste oorbellen in op. Ik startte mijn dagen met warme brinta, heerlijk nu het buiten zo koud begint te worden, ook stuurde ik nog een aantal postcrossing kaartjes. 
image
Tadaaaa! Mijn aller eerste eigen kerstboom. Hij is wel is waar nep, maar dat mag de pret niet drukken. Ik schreef nog wat kaartjes en de kerstkaarten, ik blijft dat leuk vinden! En mijn broertje maakte een winterslandschap met huisjes en een trein, hij staat beneden in de woonkamer, en geeft een fijne kerstsfeer aan het huis.
image
Max genoot buiten van een mooie dag en dan kunnen foto’s natuurlijk niet uit blijven. Ik kon het niet langer negeren dat ik voor de paarden een nieuwe stal moet vinden en met mijn Nikon maakte ik ook gelijk foto’s voor de advertentie die online komt te staan.
Ei met tomaat en Griekse kruiden, hemels lekker! En voor het slapen gaan bracht ik nog een maskertje aan. Ik merk dat mijn huid erg droog word van koud weer met een aardige wind. Zo kan ik er weer even tegenaan.
image
Ik bestelde kerstcadeaus bij de Zalando en besloot zelf ook een nieuw shirtje aan te schaffen. En de postbode maakte mij erg blij met het pakketje. Netflix is dé ideale manier om rustig op te starten in de ochtend, dit heb ik vanwege mijn chronische labeltjes ook echt nodig.
En de kerstmarkt in Dordrecht, ik kon niet achter blijven en deze markt geen bezoekje brengen. En druk dat het was! Ondanks dat deze kerstmarkt het niet haalt bij Brussel probeer ik toch ieder jaar even eroverheen te wandelen. En het schijnt dat er een record aantal mensen is gekomen, je snapt dus vast wel dat het onwijs druk was😉
image
Een levende kersttal, het stadhuis was mooi verlicht en in de tent ervoor zongen koren, leuke vlotte kerst nummers. ‘A Christmas Carol’, en een Selfie van een kameel hihi
image
Leuke kerst versiering in de Dordtse binnenstad. Een Hongaarse lekkernij ( Kürtőskalács) ook wel bekend als koek op stok, in de Nederlandse volksmond. En.. in Boedapest waren ze lekker, en in Dordt kwamen ze toch aardig in de buurt qua smaak.

image
Gisteren was het zover, de kaarten voor Beyoncé gingen in de verkoop. Ik zette mijn wekker vroeg en installeerde mezelf achter een aantal beeldschermen. Na een paar minuten kwam ik al door en mocht ik opzoek naar zitplekken. Door een fout op de website geen kaartjes voor de 18e kunnen kopen, de site filterde kakelt niet de juiste kaarten en vakken en hierdoor heb ik veel tijd verloren. Grrrr! Enorm verrast werd ik door een tweede aangekondigde concert dat gelijk in de verkoop werd gegooid. Het was een zenuwslopende morgen, –het zetten van mijn wekker was al een geval apart– But I’m in! En ik zit trots te glimmen als een gloeiworm🙂
image
Dit leuke berichtje ontving ik nadat mijn ‘Fonq | Kerstcadeau inspiratie blog’ online kwam.

image
Ook zijn de kerstcadeaus grotendeels gekocht en besteld, en liggen ze beneden in de woonkamer te glimmen onder de boom. Ik kan nu al haast niet meer wachten op kerstavond.. ben erg benieuwd naar de reacties wanneer mensen hun cadeautje uitpakken!

Heb jij je kerstinkopen al gedaan? En hoe was het begin van december voor jou?

image

13 thoughts on “My Daily Lifestyle | Begin december in een notendop

  1. Wat een hoop foto’s! Super leuk om te bekijken🙂. En wat ziet je hondje er schattig uit, vooral met dat pakje aan. Wist hij zich er niet binnen 5 minuten al uit te wurmen? Zie mijn hond dat al helemaal doen! Dapper trouwens om te beslissen om te stoppen met je hobby. Lijkt me zo moeilijk!
    Sinds een hele tijd doen wij weer cadeautjes met kerst. Gewoon kleinigheidjes maar gaat meer om het idee!

    • Floyd is zowaar dol op pakjes en jasjes. Vooral de jasjes heeft ze nodig om warm te blijven buiten🙂 en ze word wild enthousiast als hè met d’r jasje aan komt. En wanneer ze zelf naar buiten wilt pakt ze d’r jasje ook nog weleens, zo schattig! Haha en ze heeft ze ook nog nooit geprobeerd het uit te krijgen hihi zal er wel grappig uit zien als je hond probeert hem uit te krijgen😉
      En cadeautjes onder de boom staan zo gezellig! Of het nou een kleinigheidje is of niet, het brengt zoveel sfeer🙂
      En dank je wel voor je mooie woorden, de beslissing was echt ongelofelijk moeilijk.. Maar iets met tijd en alle wonden die helen😉

  2. Wat leuk een foto-overzichtje in het midden van de week! Dat is inderdaad eens wat anders en breekt de week fijn doormidden, ben een fotoliefhebber;)! Het weekendje Brussel ziet er erg gezellig uit, Brussel is een fijne stad he? Ik heb nog niet precies gelezen wat je voor een chronische ziekte hebt, maar vraag me wel af wat de B12 spuit is? Heerlijk om de Linda eens lekker te lezen en het hondje in kerstmanpak ziet er way to cute uit:)!

    • Brussel heeft mij echt verrast! Ik gok dat ik daar nog wel vaker zal aanwaaien, ik vinde de stad en de sfeer echt fantastisch! Vlak bij huis maar er even heerlijk tussenuit zijn🙂
      Ik heb ME en Fibromyalgie, en daar hangen nog wat kleine labels onder, als gevolg van.. De B12 spuit is vloeibare vitamine B12, hier heb ik een tekort van wat alleen met een injectie aangevuld en opgenomen word. Een wonder middel voor mij om mijn diese motor op gang te houden🙂
      En Floyd steelt zeker de show in d’r kerstpakje haha het liefst heeft ze hem de hele dag aan😉
      Bedankt voor je mooie comment!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

