week 4 boer zoekt vrouw

Week 4: Boer zoekt vrouw | De boerderij wordt overgenomen

Het was een rustige en sexappeal-loze aflevering voor de boeren. De dames en de heren van Aletta zijn inmiddels al een aantal uren op de plaats van bestemming. Tel hier wat spanningen (zenuwen) en een reis bij op, en je snapt dat het energie niveau bij een aantal al wat gaat dalen. Er werd vooral gepraat, geluisterd, voorzichtig geflirt en de eerste kookkunsten werden getoond. Weinig schokkende aanvaringen maar er werd wel rustig, schouder bonkend geflirt. Ja mensen, de saamhorigheid is aan de kant geschoven, het is nu ieder voor zich in de bloedstollende liefdes race naar de titel ‘boeren liefje van het jaar’.

De aflevering gemist? Geen nood, mijn verslag ligt binnen handbereik.

Boer-Zoekt-Vrouw-Internationaal-De-Boeren

Wim, de opzichter lijkt haast wel een lokaal uitzendbureau te runnen. Alleen al in zijn huishouden kan hij een heel dorp uit Tanzania aan het werk zetten. Het is haast alsof we een sprong terug in de tijd maken en terug naar de apartheid gaan. Maar dan iets wat in een modern jasje. De dames vinden het prachtig, ze komen terecht in een lux vakantie oord wat misschien wel hun nieuwe thuis gaat worden. Altijd bediend worden, wie wilt dat niet? Een beetje gasten rond rijden en je vee keuren, het lijkt haast wel een sprookje wat voor twee niet op zal gaan. Dat Wim graag klusjes uit handen geeft komt hem vandaag prima uit. Zijn manoeuvre om Karin een dag lang in haar militairen pak met een iniminie flesje water met de kudde koeien mee te sturen werd alleen bruut verstoort door Evelyne. Zij had meteen door dat het wel een grap moest zijn. Neen Evelyne, dat heet tactiek, zo had Wim alleen met jou op de trekker kunnen zitten en kon Janne fijn foto’s gaan maken. Een prima deal lijkt mij, nu moet je het nog even uitzitten tot het keuze moment. Hold on, sit tight, ik heb zo’n idee dat je de rit wel uit gaat zitten. Ook Wim is het kippenhok een keer zat, hij is niet voor niets in het rustige Tanzania op een stille berg gaan zitten met een voortuin van zon 4 bij 7 km. Rust, reinheid en regelmaat!

Ons Jan uit Canada blijft een stil kuiken. Judith doet nog haar stinkende best om het gezellig te maken, zet de tafel op een andere plek en een oer Hollands nootje op tafel. Onze Clair blonk vooral uit met haar kookkunsten,ze heeft er een heuse opleiding voor gevolgd en wist nog niet hoe lang aardappelen moeten koken.. Nou blijken aardappelen natuurlijk wel een heel exotisch product te zijn wat alleen met uitstek met speciale gelegenheden wordt gegeten. Of zullen het de zenuwen zijn? Het gaf Florence de perfecte kans om met Jan de kuikens te gaan knuffelen. Ze liepen nog geen halve meter uit elkaar en werd al geschreeuw naar elkaar, en dan moet je je bedenken dat Judith degene is die op de markt werkt. Ik wordt er zelf een beetje zenuwachtig van en iets met plaatsvervangende schaamte.. Hopelijk volgende week beter nieuws, ik kan er nu niet meer van maken. Net als de boodschappen van Jan, het was het allemaal nét niet.

Aletta blinkt uit tussen de geiten. Volgens mij vinden de mannen het helemaal prima dat ze haar eigen droom najaagt en het moet dan ook vooral haar droom zijn en blijven. Wilt ze uitbreiden, dan moet ze dat vooral met een ander doen die dezelfde passie heeft en deelt. Geiten zijn leuk hoor, ik kan er zelf niets anders van zeggen, maar om nou een complete stal twee maal per dag te gaan melken lijkt mij iets teveel van het goede. En als klap op de vuurpijl een ontbijt van geiten pap en.. regen in paradijs! Opnieuw geen blote bezwete torso’s maar met de polsen en enkels in de geitenmelk en een bord dampende stamppot als avondeten. Patrick maakt een heerlijk sfeertje met zijn gitaar en hem vind ik nog steeds de meest geschikte kandidaat voor deze tropische boerin. Al pakken de andere twee heren haar iets meer in met woorden. Koen (met de sik) wilt volgende week een moment alleen met Aletta, ik wordt er nu al zenuwachtig van!

Johan begin ook al losjes te komen en lichtjes te flirten. Er word wat met de schouders tegen elkaar gebotst in de stal en hij geniet zichtbaar van de dansende voorgevels van de dames tijdens het werken. Want eerlijk is eerlijk, aan deze eis voldoen de dames alle drie. De dames gaan ons Jo-hèn inpakken met een ware maaltijd, even geen friet en een balletje van moeders uit de vriezer. Er word zoveel gepoetst in huis dat zelfs de cijfers van de kookknoppen zijn verdwenen. Dit zorg voor wat lichte spanning in de keuken en Barbara sniekt al snel de stal in opzoek naar haar droomboer. Helaas heeft hij meer oog voor zijn werkzaamheden dan Barbara lief is.. Kortharige Ingrid word wat stilletjes van het zenuwachtige gebabbel van Ingrid met de lange lokken. Zij weet namelijk niet of ze wel kan leven met de boeren werkzaamheden. Meid, doe het rustig aan, Ons Jo-hén heeft het al die jaren al alleen gedaan.

En onze Franse Jos komt ook los. Hij zet zijn nieuwe kudde in de melkput om eens rustig te pijlen hoeveel pit de meiden hebben. Willemijn is vooral bang van de koeien en met deze blik ben ik alleen maar banger voor haar geworden.. Leonie heeft alle meiden al overbluft met haar energie en de manier waarop ze dingen aanpakt. Een blonde met pit, ik hou daar wel van! Maar misschien is ze toch iets te pittig voor onze Jos en past onze Franse lolita Saskia beter bij hem. Als ik ze zo eens naast elkaar zie staan, hun kleding vergelijk en hun gesprekken hoor heb ik zo het idee dat deze twee heel wat af kunnen filosoferen met zijn tweeën. Compleet met een heldere nacht, een volle maan en sterren regen. Living the Frensch dream together, een toastje met brie erbij en de kinderwens van Jos is ineens een stuk dichterbij. Vooral niet tobben Jos, maar doen!

B 1

Potver.. Weer zijn we in spanning achter gelaten en moeten we wachten tot het nieuwe jaar! Volgende week zondag weer nieuwe boeren romantiek! En.. Het verslag van de week wat je echt niet wilt missen.

Zou je zelf gelukkig kunnen worden van het boeren leven?

5 thoughts on “Week 4: Boer zoekt vrouw | De boerderij wordt overgenomen

  1. Wat weer een heerlijke samenvatting om te lezen! Ja, die Jan… totaal geen boodschappen voor een fatsoenlijke ontbijt in huis… waar zit die man met zijn gedachten? Maar goed, ik ben benieuwd naar het volgende keuzemoment, misschien dat het daarna wat spannender gaat worden!

  2. Leuk artikel Linda! Hahaha ik moest ook lachen om die aardappelen. Maar ook om de zin “Opnieuw geen blote bezwete torso’s maar met de polsen en enkels in de geitenmelk en een bord dampende stamppot als avondeten” hahaha. Ik kijk uit naar de volgende aflevering en jouw artikel!😀

  3. Hahaha ja dat met die aardappels, daar moest ik ook zo hard om lachen hihi! Ik ben benieuwd welke vrouwen de boeren uiteindelijk allemaal gaan kiezen. Ik heb wel zo’n mn ideeën maar of dat echt zo is weet je natuurlijk nooit! Het leukste aan BZV vind ik trouwens om te zien dat de boeren allemaal wel een beetje dezelfde types vrouw uitzoeken haha!

  4. Leuk artikel! Ik kijk niet Boer Zoekt Vrouw, maar wel tof om dit te lezen! Wat leuk dat Johan begint met flirten! Dat zal wel leuk zijn voor de meiden! En fijn dat Jos ook los komt! Ik zou zelf niet gelukkig worden van het boeren leven eerlijk gezegd.

    • Het is toch echt een andere wereld hé! Omdat ik zelf wel uit een soort van boeren gezin kom is het een feest van herkenning de afleveringen. En ik vind het elke keer weer erg leuk hoe de stadse dames en het handje vol heren erop reageren🙂
      Dank je wel meis!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

