Kandipa 1

Kandipa | Handgemaakte, dierproefvrije zeep uit India

2014 brengt vele mooie kansen met zich mee, en ik heb besloten minimaal 1 review per week te gaan plaatsen op mijn blog. Je hebt ze vast al eerder voorbij zien komen, en ik ga er zeker mee door omdat ik het A. leuk vind en B. nu mooie nieuwe producten tegen kom. En mijn ervaring hiermee graag met jullie wilt delen.

Deze natuurlijke en 100% pure plantaardige zeep is dierproefvrij en handgemaakt in India. Vandaag review ik de zeepjes met de geuren Roos en Jasmijn. Benieuwd naar deze fijne zeepjes? Lees dan verder op mijn blog!

Via Twinkelbella mocht ik kennis maken met deze zeepjes. Ik won de Honeymania Body Butter van The Body Shop via haar blog en als verrassing stuurde zij deze zeepjes mee. Ik was heel blij verrast en kon niet wachten om ze te proberen. Een van mijn goede voornemens -waar ik hier over schreef- is namelijk bewuster leven, met aandacht voor natuurlijke en vooral dierproefvrije producten. Deze zeepjes kwamen dus als geroepen!

Kandipa 6

kandipa 2De zeepjes zijn met liefde en aandacht gemaakt. Zo is er ook aandacht besteed aan de verpakking, zo is de wikkel is gemaakt van gerecycled handgeschept papier en de verpakking om de zeep is van rijstpapier gemaakt. Vervaardigd met de meest milieuvriendelijke en energiebesparende methode en volgens de principes van Fairtrade en 100% biologisch afbreekbaar. Fijn dat je zo ook nog eens hartstikke goed bezig bent voor de natuur!

Kandipa 3Om de kwaliteit van de hoogwaardige plantaardige oliën te bewaren is de zeep koudgeperst. Er zijn natuurlijke kleurstoffen met kruidenextracten poeders toegevoegd en zelfs in dit exemplaar kan je het blad van de Jasmijn erin terug zien.

Kandipa 4De geur van de zeep is fijn maar wel wat sterk. De zeep schuimt fijn en maakt goed schoon. Ook voelen je handen na het handen wassen niet droog aan omdat je huid word gevoed door de oliën die erin zijn verwerkt. Een fijn pluspunt zo in deze tijd van het jaar!

paper soapOok het papierzeep is van Kandipa. Deze verpakking bevat de volgende geuren: Sandal, lemon grass, Orange, jasmine, lavender en wild rose. Ze ruiken heerlijk en zijn fijn in gebruik. Voor het papierzeep geld dat ze ook 100% natuurlijk en handgemaakt zijn. Erg handig voor op vakantie of onderweg!

Kijk voor meer informatie en verkooppunten op de website van Kandipa.

wpid-signature-lin.jpg

Volg jij Linda’s Lifestyle al op Twitter, Instagram of Bloglovin‘?

11 thoughts on “Kandipa | Handgemaakte, dierproefvrije zeep uit India

  1. Oh heel leuk die zeepjes, ik heb eigenlijk nooit deze zeepjes behalve wanneer ik een hotel bezoek. De zeepjes zien er schattig uit en ik hoop dat je je goede voornemen kan doorzetten, ik vind het een heel goed voornemen!

    • Dank je wel, dat werkt in ieder geval motiverend!🙂
      Ik gebruikte ook niet veel zeepjes tot ik mijn eigen wasbak op mijn kamer kreeg. Ze ruiken zo fijn en zo ruikt je kamer ook altijd fris😉

  2. Leuk! Ik probeer ook altijd duurzamer en bewuster te leven, een van mijn voornemens is om eens in de week zo min mogelijk energie te gebruiken. Ben benieuwd of het me gaat lukken hahaha! Hoe dan ook, zeep als deze komt ook zeker in de buurt van wat ik wil. Ik heb mijn voorgenomen, vorig jaar, dat ik eerst mijn oude voorraad volledig opmaak. Ik heb een inventarisatielijst in mijn badkamerkastje hangen, die ik goed bijhoud en als ik er bijna doorheen ben met de meeste producten, ga ik beter inkopen!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

