what's on my ipad mini blog linda

My daily lifestyle | What’s on my iPad mini

Ik heb mijn iPad mini nu ruim een maand in mijn bezit. Ik kreeg hem van mijn lief met de woorden ‘ik hoop dat het je ontspanning brengt en creativiteit’. En ik moet zeggen dat dit ook precies de omschrijving is waar ik hem voor gebruik. Vandaag deel ik met jullie welke Apps ik erop heb staan.

Ipad app mini blog

Het afgelopen jaar gebruikte ik de iPad van mijn lief veel om films op te kijken (helloo Netflix!) om blog te bekijken en om verslagen en bloginspiratie op te schrijven. Maar voor het mooie was hij net te zwaar. De iPad mini is op dat gebied echt een uitkomst, je neemt hem makkelijk mee in je tas, je houd hem makkelijk vast en ook qua gebruik doet hij niets onder aan de normale iPad.
Mijn achtergrond kan je hier downloaden.

ipad mini facts blog

Home Screen & Apps!

Ipad Home screen Linda

Op de eerste pagina heb ik niets veranderd. Wel pronkt er een Flow Magazine op mijn boekenplank. Mijn iPad gebruik ik niet als e-reader, jij wel?
ipad app favorieten blog linda

Mijn favoriete iPad apps 

De apps zijn gratis, tenzij anders vermeld.

10. Candy Crush
De verslaving is aardig over gewaaid, maar zo nu en dan een level proberen te halen blijft leuk! De app is inmiddels van mijn telefoon, maar op mijn Ipad blijft hij nog zeker staan. En daar is de batterij van mijn telefoon heel erg blij mee.

9. PS Express 
De gratis Photoshop app voor op de iPad. Werkt fijn en is erg makkelijk wanneer je snel foto’s wilt bewerken.

Vraag aan jou: 
Ik heb nog een iTunes kaart liggen en ik twijfel of ik de betaalde versie van Photoshop zal kopen. Heeft iemand ervaring met het gebruik van deze app op de iPad? Het lijkt mij erg handig om onderweg en op vakantie foto’s te kunnen bewerken om te kunnen bloggen. Ik hoor graag over jou ervaring met dit programma!

8. Twitter
Dit blijft een leuke en handige app. Ik deel voornamelijk foto’s via de iPad omdat dit op mijn telefoon vaak niet lukt (telefoon geheugen is te vol).

7. Instagram
De pagina is een stuk groter dan op je telefoon, maar toch vind ik hem fijn werken. Om foto’s te delen en te bekijken.

6. Pic collage
Een hele fijne app om collage’s te maken of om tekst toe te voegen aan je foto’s. Werkt snel en makkelijk en dat kan zo nu en dan heel erg handig zijn wanneer je geen tijd hebt om uitgebreid met Photoshop te werken.

5. WordPress
Een handige app om reacties te beantwoorden en om een opzetje voor een nieuwe blog te maken. Een hele blog uitwerken lukt mij niet via de app, de functies voor het bewerken van de tekst en foto’s zijn duidelijk minder dan wanneer je via de website werk. Maar zoals ik al zei, een prima app om een blog opzet te maken!

4. Facebook & Paginabeheer
Waar zijn wij tegenwoordig zonder Facebook? Ik merk wel dat Facebook iets minder belangrijk begint te worden voor mij. Waar ik voorheen nog een paar keer per dag mijn wall checkte is dat nu soms wel teruggelopen naar één keer per dag. Wel ben ik erg blij met de vernieuwde messenger. En de pagina’s die ik bij moet houden kan ik makkelijk bereiken via de paginabeheer app!

3. Netflix
Mijn ontdekking van 2013 is toch écht wel Netflix. Voor het bedrag van €8,- in de maand kan je onbeperkt films en series bekijken in goede kwaliteit. De door jou gekeken en gevolgde series staan mooi overzichtelijk bij elkaar en wanneer je een aflevering hebt gekeken schakelt hij automatisch door naar de volgende, zonder de intro, veel kijk plezier gegarandeerd!

2. Bloglovin’
De ideale manier om op je gemak blogs te lezen. Bloglovin’ is ook een fijn verzamelpunt waar je al jou gevolgde blogs overzichtelijk kunt bewaren en bekijken. Alle nog te lezen artikelen in één mooi overzicht.

1. Spotify
Stipt op één staat Spotify. Ik hou van muziek en deze app vind ik fantastisch werken. Ik betaal €10,- in de maand en hiermee kan ik onbeperkt muziek downloaden en luisteren in hele goede kwaliteit. De iPad plaats ik in een houder (foto hier onder) en sluit ik dan aan op de boxen. Luister plezier gegarandeerd!
Pluspunt: De offline modus. Zo kan je jou iPod of telefoon vol zetten met muziek en het overal beluisteren!

ipad spotify app blog linda

Conclusie

Ik ben heel erg blij met mijn iPad, en speciaal omdat het de mini is. Licht van gewicht, makkelijk mee te nemen en vast te houden en hij werkt super, op dat gebied doet hij echt niet af aan zijn grote voorganger. De apps die je kan downloaden zijn fijn en de keuze uit gratis apps is reuze! Wel ben ik erg benieuwd of iemand van jullie de betaalde versie van Photoshop in gebruik heeft! 

Welke app zal ik eens moeten proberen volgens jou?

wpid-signature-lin.jpg

Volg jij Linda’s Lifestyle & Travel Notebook al op Bloglovin‘,  Twitter of Instagram?

20 thoughts on “My daily lifestyle | What’s on my iPad mini

  1. Veel bekende en goede apps. Die photoshop app ga ik eens proberen, wist niet dat deze bestond. Thanx. Zelf gisteren een post gemaakt van één van mijn favo apps: Wunderlist.

    • Wat leuk, ik werp gelijk even een blik op je blog😉
      En de Photoshop app heb ik gisteren gekocht, ik stond er zelf van te kijken hoe uitgebreid hij eigenlijk wel niet is. Niet te vergelijken met die op de computer, maar een hele fijne vervanger voor op de iPad is hij zeker!

  2. Helaas heb ik geen tips voor photoshop op de ipad, maar ik vind dat je wel erg leuke apps op je ipad hebt staan😀 candycrush ben ik zoo verslaafd aan geweest, haha

    liefs,
    Femke

  3. Wat ontzettend lief dat je vriend ‘m met die woorden gegeven heeft❤! Smelt haha! Heel leuk! Ik ben ook dol op Ipads maar helaas heb ik op dit moment geen geld om er zelf één te kopen aangezien onze bruiloft voor de deur staat hebben we andere prioriteiten maar NA de bruiloft….. Wil ik er dolgraag 1:D!
    Als je het gezellig vind ben je van harte uitgenodigd om vandaag mee te doen aan mijn linkparty! Hierin kun je reclame maken voor je eigen blog door middel van een foto en een link! Tof toch?! Als je zin hebt om mee te feesten let me know!

    Liefs en een fijne zondag, xox

  4. Leuk lijstje! Ik kan je helaas geen tips geven want zelf heb ik wel een smartphone maar buiten de gebruikelijke foto-apps, wat spelletjes, nieuwsapps en natuurlijk whatsapp ben ik er niet zo heel erg actief mee.

  5. Wat een leuk lijstje zo meis! Wat een geweldig cadeau van je lief! Netflix is geweldig! Wel jammer dat ze met series zo achterlopen!

    Liefs, Marjo

  6. Super leuk om te zien waarvoor jij je iPad gebruikt, ik heb dit allemaal al op mijn iPhone dus zou het een beetje overbodig zijn. Helaas heb ik alleen ervaring met de Fotoshop van Adobe op mijn apple dus zou niet weten hoe die op je iPad werkt en of hij goed is.🙂

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

