Travel gastblog Milaan reis reizen review vacanceselect

Gastblog | Milaan, mooie stad tussen de meren

Vandaag heb ik een hele leuke gastblog voor jullie van Martine! Zij werkt voor Vacanceselect en neemt ons mee langs Milaan en een aantal mooie meren die rond deze mode stad liggen. Opzoek naar een fijne zomervakantie voor een leuk prijsje of gewoon benieuwd naar deze mooie stad, lees dan verder!

Allereerst stel ik jullie graag voor aan Martine, zij verzorgt deze gastblog voor Linda’s Lifestyle & Travel Notebook!

Wie ben ik? Martine, wonend in de randstad en actief voor Vacanceselect. Globetrotter en houd van het delen van mijn reisimpressies, avonturen en verhalen. Ben tevens gek op hardlopen, fotografie en mijn kat Dicky!

Milaan

milaan travel blog city

Milaan, de tweede stad van Italië, is het financiële hart van het land en het centrum van de mode, design en architectuur. De bekende Dom van Milaan uit 1386 is een van de grootste Gothische kathedraals ter wereld. De facade is geheel opgetrokken uit wit marmer. Beklim het dak voor een spectaculair overzicht over de stad. Voor een ongeëvenaard avondje opera kun je het beroemde Scalatheater bezoeken. Hier treden van oudsher de grootste sterren op. Vergeet ook niet om de winkelstraten uit te pluizen. Merken als Prada, Gucci en Armani zijn daar niet alleen goedkoper, je hebt er ook veel meer keuze dan in Nederland. Milaan heeft de oudste kerken van Italië, ouder nog dan die van Rome, omdat Milaan de hoofdstad was van het noordelijke deel van het late Romeinse Rijk.

Milaan travel blog reizen vacanceselect

milaan travel blog Vacanceselect

Lago Maggiore

Lago Maggiore blog

Op een half uurtje rijden van Milaan ligt het Lago Maggiore. Hier ontstond het toerisme, toen in de negentiende eeuw aristocratische Engelsen tijdens hun Grand Tour door Europa het Italiaanse merengebied ontdekten. Het is de pleisterplaats van rijke families, aristocraten en de jetset. Rond het Lago Maggiore en op de eilandjes in het meer tref je dan ook veel schitterende pallazzi met uitgestrekte tuinen aan. 

Lago Maggiore travel blog

Budget reizen
Italië lijkt misschien niet een goedkope maar voor minder gefortuneerden is dit meer ook prima te doen. Want er zijn talloze campings te vinden aan de oevers van het meer, zoals
camping Isolino in Fondotoce di Verbania


Gardameer

gardameer 2

Het Gardameer is het grootste en bekendste meer van Italië, en een ideale basis voor een bezoek aan Milaan. Binnen een uur ben je in Milaan en ondertussen kun je genieten van de prachtige natuur, met spectaculaire vergezichten. Het meer is populair bij zwemmers en watersporters en in de omgeving is erg veel te zien, zoals Romeinse overblijfselen en middeleeuwse dorpjes.

Gardameer
Kamperen met het gezin?
Bella Italia is een camping aan de oever van het meer, waar de kinderen zich zeker gaan vermaken.

Gardameer 3

Neem ook gerust eens een kijkje op de website van Vacanceselect voor andere mooie locaties.

Wat vind jij van deze mooie bestemmingen in het zonnige Italië?

Martine

Bron foto’s: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 & 8.

13 thoughts on “Gastblog | Milaan, mooie stad tussen de meren

  1. Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met Italië! 3 jaar geleden aan het Gardameer geweest, leuk, mooi weer, vriendelijke mensen, leuke dorpjes, niks mis mee. Vervolgens naar het Comomeer, slecht weer, weinig te doen in het achterland, onvriendelijke mensen en zelfs Milaan viel me eigenlijk best wel tegen, weinig bezienswaardigheden voor een wereldstad, alleen de Dom is mooi, vooral omdat je er ook boven op kunt rondlopen…Oh ja, ook ooit in Venetië geweest, aan 1 kant heel erg mooi maar als je goed kritisch rondkijkt ook ontzettend smerig, overal vuil en afval… Tja…

    • Ik snap wel wat je bedoel, mijn ervaring met de mensen daar is ook niet heel erg positief. Ze zijn zo gehaast en daardoor bijna platgelopen hihi zo had ik mij met mijn bezoek aan Milaan maar wat sjieker gekleed en daardoor vertike ze het om Engels tegen mij te praten, handig!
      Ook het verkeer vind ik een drama.

      Zelf ben ik nog wel erg benieuwd naar Rome en Venetië🙂

  2. Wat een leuke “gastblog” buiten Milaan ook de directe omgeving. Heel leuk om op deze sombere dag deze blog te lezen. Ik krijg direct zin om weer naar dit prachtige vakantieland toe te gaan!!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

