buy nothing new month blog

Mindstyle Challenge | Buy Nothing New Month

Met de feestdagen en mijn verjaardag achter mij, heb ik besloten om februari als ‘buy nothing new month’ te bestempelen. Benieuwd wat dit inhoudt en waarom ik zo’n afspraak maak met mijzelf? Lees dan verder!


Budget maand
Een ‘buy nothing new month’ betekend dat ik een maand lang mijn vingers op de knip houd, mijn pinpas niet zal trekken en mijn creditcard ver uit het zicht leg. We hebben de feestdagen net achter de rug en de maand januari was mijn verjaardagsmaand. Ik wil in februari ervaren hoe het is om een maand niets nieuws te kopen, dit om bewust met geld om te gaan. Ik hou van mooie producten en dat is niet altijd handig wanneer je aan een budget vast zit. Dit houdt in dat ik eerst mijn oude producten op maak en ga proberen om de hele maand februari niets te kopen. Er is alleen één probleem, mijn vriend is begin februari jarig (handig!) en zijn cadeau heb ik dus al op tijd gekocht. Bewust bezig.nl haha 

piggy bank blog

Wat telt als een uitzondering?
Niets nieuws kopen, met als uitzondering medicijnen en levensbehoeften. Onder dit kopje vallen dus bezoekjes aan de supermarkt etc. Dringende onvoorziene dingen zullen uiteraard ook wel moeten kunnen. Ik probeer dit wel zo beperkt mogelijk te houden. Naar mijn inzicht heb ik nu alles voldoende op voorraad.

Waarom?
Waarom ik een ‘Buy notering new maand’ in plan is omdat ik weer wat geld moet sparen. Voor bijvoorbeeld een zomervakantie en ik vind het fijn om wat geld opzij te zetten. Juist omdat het leven als chronisch zieke al duur genoeg is! 

piggy bank blog

Ik ben heel erg benieuwd of ik verleidingen kan weerstaan, zowel online als in de winkels. En de product reviews die aankomende weken online komen heb ik eerder al gekocht of cadeau gekregen.

En heb ik al verteld dat mijn lief met mij mee doet? Hoe tof is dat!

Of heb jij al eens een ‘Buy nothing new month’ ingelast?

signature Lin

Je kunt mij ook volgen op BloglovinTwitter en op Instagram

30 thoughts on “Mindstyle Challenge | Buy Nothing New Month

  1. Pingback: New In | Aankopen BFF event & huishoudbeurs | Linda's Lifestyle & Travel Notebook

  2. Het is superleuk om te doen joh! Ik ben nu bezig met de Free Fashion Challange: Een jaar geen nieuwe kleding, schoenen of accessoires kopen. Het is pittig maar ook heel leuk. Je wordt behoorlijk creatief. En zo ga jij dat waarschijnlijk ook ervaren, een maand niks nieuws kopen betekent dat je creatiever wordt. Althans, dat hoor ik altijd en ik ben het daar mee eens. Niet alleen word je creatiever, je word je ook meer bewust van alles wat je al hebt en voelt daar dankbaarheid voor. Ik vind het dan ook een leuke uitdaging die je aangaat, samen met je vriend en ik weet zeker dat jullie er samen plezier aan zullen beleven!
    Hoe dan ook, het zal af en toe best eens moeilijk zijn (je moet eens zien hoe vaak je niet doorhebt dat je iets koopt eigenlijk, verleiding ligt op de loer) maar uiteindelijk zal je er vast met plezier op terugkijken.

    Succes!

  3. Zeer goed initiatief! Ik denk dat ik maar eens ga proberen met je mee te doen. Heb inmiddels genoeg spullen in huis. Mijn kledingkast vandaag uitgepluisd. Ik geloof dat ik er wel een maandje mee uit kan houden😉
    In ieder geval heel veel succes gewenst en alsnog gefeliciteerd met jouw verjaardag en alvast gefeliciteerd met de verjaardag van jouw lief!

  4. Goed initiatief! Ben benieuwd of het je mee zal vallen of dat je het heel zwaar zult vinden! Ik heb het ook weleens gedaan, idd ook om geld te besparen nadat ik een paar maanden iets teveel had geshopt en van mezelf dan 1 of 2 maanden niks mocht kopen. Ik vond het op zich prima te doen maar je moet idd voorkomen dat je teveel in winkels komt want dat maakt het wel heel erg lastig om je in te houden! Succes in ieder geval!

    • Dat probeerde ik ook in januari, en als ik dan in de winkels loop denk ik al snel, hee waarom niet! Haha Even streng zijn voor mijzelf. En benieuwd of het jou ook gaat lukken😉

  5. Ja, helaas waren zulke maanden regelmatig nodig om te zorgen da mijn financieele administratie op orde bleef, nadat ik chronisch ziek werd en niet meer kon werken in mijn eigen beroep…Als je een duidelijk doel hebt, waarom? en je het samen doet…is het best te doen…

    succes , Groetjes Petra

    • Thanks! Chronisch ziek zijn is inderdaad geen vetpot en dat vind ik erg oneerlijk. Wel moeten we zelf zo sterk zijn en in balans blijven. Hoop dat het jou een beetje goed afgaat!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

