Ploggen uitgelicht

Gezellig een daagje ploggen!

Ik heb mezelf er ook maar eens aan gewaagd. Waar ik eerst van mening was dat er in de winter (zonder sneeuw) hier bar weinig leuks (lees plog waardig) gebeurde om te ploggen. Maar daar deed zich afgelopen maandag ineens dé perfecte plog kans op! Benieuwd wat ik afgelopen maandag meemaakte? Je ziet het terug in mijn aller, aller, aller, ALLER eerste plog!

Let’s start my first day as a plogger!

plog 6

Goede morgen Nederland! Om 9.00 gaat mijn wekker en ik lig eigenlijk al heel even wat blogjes te lezen. Vandaag staat mijn wekker vroeger dan normaal (oké heel eerlijk, meestal staat er geen wekker) omdat ik vandaag op pad ga naar Hilversum. Hier word ik namelijk geïnterviewd voor een RTL programma. Woooohoooo! Super leuk en ik vind het ook best wel spannend!

plog 1Ik werd wakker met een ontbijtje, de foto ontbreekt alleen.. (vroeg in de morgen was ik even vergeten dat ik een plog ging maken, excuse me), nam een douche en toen was het tijd voor mijn make-up!

plog 2OOTD.

Jasje: Vero Moda
Shirt: Vila

plog 4Mijn parfum voor vandaag, Daisy van Marc Jacobs! plog 511.15 Na een poosje heerlijk op mijn gemak mij klaar te hebben gemaakt was ik klaar voor de dag!

PLog 3Extra vitamines voor vandaag en een boekje om mij in de auto voor te kunnen bereiden op de vragen. In het script stond een richtlijn van de vragen en dat vind ik wel heel erg fijn. Lip verzorging gaat mee en mijn nieuwe lipstick van TBS.

plog 7Mijn lief knuffelend met Floyd. Smelt!

plog 811.30 Tijd voor een stevige lunch. Boterhammen worst met augurken en ondertussen een heerlijk eitje maken voor mij en mijn lief. Voor mij een met tomaatjes en Griekse kruiden, nommm! Ik ga in ieder geval met een goed gevulde maag op pad. En een goed begin..😉

plog 9En we namen er een heerlijk cup-a-soupje bij!

plog 1812.50 Na een heerlijke lunch heb ik mijn tas gepakt en was het tijd om met mijn lief en een vriend/collega (mijn mamager *wink*) op weg te gaan naar Hilversum. Onderweg een zonnebril op en genieten van het mooie weer!

plog 10En kijk eens naar deze strak blauwe lucht! Hier ben ik zoooo onwijs blij mee aangezien de opnames buiten worden gemaakt!

plog 11We zijn er bijnaaaaaa!

Eerst verzamelen op kantoor voordat wij om 14.20 naar de locatie vertrekken.

Altijd jong 114.30 Is het zover, voor het RTL programma Altijd Jongwordt ik geïnterviewd door Beertje van Beers in een park in Hilversum. Super leuk! Het is een item over chronische vermoeidheid en samen met de directrice van de ME/CVS Stichting NL mocht ik een bijdrage leveren. En dat vind ik echt een hele eer. Ik hoop dat ik de zenuwen genoeg de baas was en goed mijn verhaal heb kunnen doen.

Altijd jong 4Mijn lief maakte de foto’s. En ik vind dit een hele leuke herinnering aan deze middag. Het is meteen ook een klein voorproefje voor de uitzending van as zondag. Toch een gek idee om jezelf straks op tv te zien staan, lopen en praten! En hiermee maak ik straks ook gelijk mijn vlog debuut hihi!

Altijd jong 5Achter de schermen.

Ik hoor via mijn vriend weleens hoe het er achter de schermen aan toe gaat bij opnames, maar het zelf meemaken is wel hele andere koek dat een tv uitzending bijwonen. En ik ben dan ook heel erg blij met deze kans!

Altijd jong 9Groepsfoto!

plog 1216.45 Zijn we terug op kantoor. En zelden ben ik zo blij geweest met mijn iPad! Ik kon de foto’s direct inladen, bewerken en delen op social media. We dronken nog wat en liepen vervolgens even door het centrum van Hilversum.
plog 13Bij Bakker Bart namen wij een heerlijk warm broodje. Zo’n interview vind ik best wel intensief en ik had enorm trek in iets hartigs.

plog 14En ik kreeg de nodige pitamientjes binnen.

plog 15Na het eten liepen wij op ons gemak terug richting de auto om de reis terug naar Dordrecht te beginnen.

plog 16In de auto bewerkte ik nog een aantal foto’s en was het vooral even bijkomen van vandaag.

plog 17Een mooi en vooral oer Hollands uitzicht!

plog 19Thuis aangekomen kreeg ik een heerlijk soepje van moeders en nog heel even knuffelen met onze pete pup Brownie!

plog 2020.00 Tijd om de paarden blij te maken. Een schone uitloop, stal en vers water en hooi. Paarden zijn snel blij te maken🙂 En Max wilde nog wel even poseren voor een foto.

plog 21Een mooie heldere donkere avond, lampjes buiten kunnen de boel dan wel wat opvrolijken. Want bij ons in de polder is er namelijk geen straatverlichting. Wat overigens wel heel erg fijn is met slapen!

plog 2221.00 Tijd voor wat sfeer en gezelligheid. Ik ben inmiddels al gesetteld op bed om fijn uit te rusten van vandaag.

plog 23Ik ben met een nieuwe serie begonnen, namelijk Pretty Litte Liars. En keek vanavond naar aflevering 8, 9, 10 & 11 van seizoen 1.
Hallo nachtbraken en buikkrampen! Dit virus liep ik begin januari al op en wanneer ik een voor mijn doen, drukke dag heb gehad speelt het steeds weer wat op.

plog 24Met de boekenpoef en oordopjes fijn wat afleveringen kijken op bed, ik hou ervan. Mijn lief voelde zich niet zo lekker en zweefde inmiddels al ergens rond in dromenland. Niet veel later verwijderde ik mijn make-up en kon ik aan mijn verzorgingsroutine beginnen om uiteindelijk rond 3.00 uur in slaap te vallen. Hoe moe ik ook ben, soms slaap ik écht pas heel erg laat.

To plog or not to plog?
Ik dacht dat ploggen iets is wat je makkelijk en wel even doet. Op vakantie, met uitjes en zonnige dagen merk ik dat het mij wat makkelijker af gaat. Ik vind de foto’s snel wat donker nu in deze tijd van het jaar. De kwaliteit is ook niet echt om over naar huis te schrijven, en het is dus een idee om de volgende keer gewoon fijn de camera te pakken. ‘Al ploggende wordt men wijzer’ word er weleens geopperd😉. Ik vond het in ieder geval een leuke dag om met jullie te delen!

En dat brengt mij bij het volgende.. Selfies, ik vind ze erg leuk om in andere plogs te zien maar ik vond het nog té awkward om deze dag veel foto’s van mijzelf te maken. En dat terwijl je het zoveel mensen ziet doen! Ook daarin moet ik nog even flink ontgroend worden volgens mij haha! Maar het feit blijft dat ik mij achter de camera nog altijd het beste voel.

Nog even wat reclame maken ofcourse!

ME-CVS-stichting-uitzendflyer (1)

As zondag om 11:50 wordt het programma Altijd Jong uitgezonden op RTL4!

Ik ben heel erg blij dat er voor de ziekte ME/CVS aandacht kom op tv. Hier rust namelijk nog een flink taboe op in Nederland. En stukje bij beetje proberen wij als patiënten en de ME/CVS stichting de ziekte een gezicht te geven en de vooroordelen om te zetten in begrip en medeleven. Kijken dus!

Wat vind jij van het fenomeen ploggen?
Doen of don’t?

signature Lin

Follow on Bloglovin

31 thoughts on “Gezellig een daagje ploggen!

  1. Omg om 03:00 uur slapen, dat doe ik echt NOOIT. Tenzij ik uitga ofzo, en dan is 03:00 uur nog laat en heb ik echt een TOPAVOND gehad dat ik zo lang ben gebleven! Ik zou echt een week moeten bijkomen als ik zo’n ritme had, waha. Maar misschien is het wel de supermoeheid die maakt dat je niet kan slapen? Gaaf wel dat je op tv komt trouwenssss. Hoe was Beertje in het echt?

  2. Wat een leuke plog! Ik moet zeggen dat ik ze meestal niks aan vind, want dan denk ik: Dat willen we toch allemaal niet weten? Dat je een halve dag achter je computer hebt zitten werken? Want laten we eerlijk zijn, als ik mijn dagen zo zou ploggen zou er volgens mij geen kip naar kijken. En ja, ik zit halve en soms hele dagen achter de computer. En ik eet gewoon boterhammen. Heel saai allemaal.
    Anyway, dat is in jouw geval dus niet zo! Jij hebt juist super interessant nieuws te vertellen want je hebt een behoorlijk coole dag gehad waarbij je je ook nog eens als ambassadrice kon inzetten voor de ME/CVS Stichting NL. Leuk om te zien en daarvan deel uit te mogen maken door middel van je plog!
    Die bril staat je goed trouwens, waarom draag je die niet vaker? En ik vroeg mij ook af: Waarmee bewerk jij je foto’s? Welk programma gebruik jij daarvoor?

    Keep up the good work!🙂

    Groetjes Nancy

  3. Wat een leuke plog!! Wat fijn dat je over ME-CVS mocht vertellen, Ik ga zondag zeker kijken!

    Ploggen vind ik altijd erg leuk om te zien/lezen, maar ik zou zelf een slechte plogger zijn omdat ik altijd vergeet foto’s te maken haha.

    • Ooh spannend en leuk dat je ga kijken! Ik ben zelf erg benieuwd naar het eindresultaat🙂
      En met ploggen moet je de camera die dag gewoon niet meer loslaten haha dan komt het vast goed😉

  4. Leuk gedaan hoor! Zelf twijfel ik ook nog of ik wel of niet moet gaan doen, probleem is ook dat mijn doordeweekse dagen vrij saai zijn, althans, voor de buitenwereld en dat mijn collega’s het vast raar zullen vinden als ik echt alles en iedereen gefotografeerd. Maar misschien een keer in het weekend… en ja, selfies… durf dat ook niet echt aan hoor! Ik vind het geen probleem om foto’s van mezelf te plaatsen maar echt selfies vind ik vaak nogal schrikken van mezelf…

    • Alle ins en outs over je collega’s met foto’s vinden ze vast leuk haha.
      En vreemd genoeg zijn vaak de meest simpele plogs waarin iemand een kijkje thuis weggeeft het leukste! Zien hoe hun dag loopt en hoe en wanneer ze hun tijd aan bloggen besteden, zien hoe ze tot mooie artikels komen. Een weekend dag is dan misschien inderdaad wel perfect voor jou😉 en probeer het gewoon eens, en je zult zien dat het na een paar foto’s gaat wennen en je overal foto momentjes ziet😉

      En aan selfies moeten we beiden erg wennen denk ik haha Ik was al erg blij dat mijn lief mee was om foto’s te maken!

  5. Wat een succesvolle eerste plog :O
    Zelf zie ik er als anti-creatieveling (met beeld dan) altijd alleen maar veel werk in, maar ik vind wel dat je het heel cool hebt gedaan!

    EN de boodschap die bij het interview hoort is ook gewoon een plog waard natuurlijk😉

    • De foto’s maken ging opzich wel,maar het bewerken is inderdaad nog best wat werk! Daar heb ik mij ook wel in vergist😉
      Ploggen is best leuk maar niet iets wat je iedere week doe denk ik.

      Haha, ja daarom móest ik die dag ploggen!😉

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

