20140206-202157.jpg

Review: Clinique Foundation & Brush | Voor de probleemhuid

Een slechte huid hebben is iets wat je overkomt. Vaak kan je zalfjes en crèmes smeren wat je wilt en nog blijft je huid in de winter erg droog, gemengd vet, rood en geïrriteerd. Ik liet mij informeren bij de Douglas in mijn zoektocht naar de perfecte foundation voor mijn huid. En deze Superbalanced makeup foundation van Clinique werd mij aanbevolen. Benieuwd of het een match made in heaven was of een flop? Je leest het op mijn blog!

Clinique Superbalanced makeup

Superbalanced Makeup Clinique reviewIn mijn zoektocht naar de perfecte foundation match voor mijn huid stapte ik de Douglas binnen. Na heel even zelf rondgekeken te hebben besloot ik al snel dat ik wel wat deskundig advies kon gebruiken. Mijn huid is droog, heeft rode vlekken, hier en daar wat oneffenheden (wisselend) en de t-zone is al snel vet en glimmend. De vrouw vroeg mij wat mijn budget was en ik antwoordde dat het leuk betaalbaar moest zijn maar ook echt goed moest werken. Als ik een grote uitgave zou gaan doen voor foundation, moest ’t het geld ook waard zijn!

Al snel kwamen wij uit bij het merk Clinique.

Superbalanced Makeup Clinique review

Clinique kent de volgende huidtypes in deze lijn: 1- Zeer Droog tot Droog, 2 – Gecombineerd Droog, 3 – Vet.

Voor een swatch op mijn kaak kozen wij een gemengd type huid 2 & 3, met de kleur 03 Ivory. Na de swatch was ik best tevreden over wat ik zag. Het voelde fijn aan, heeft een mooie roze ondertoon en kleurt mooi met mijn hals. 

Superbalanced Makeup Clinique reviewDe ingrediënten.

Superbalanced Makeup Clinique reviewWat zegt Clinique: De slimme make-up. Vloeibare foundation met aanpasbare, vetvrije dekking, is vochtinbrengend en absorbeert talg waar en wanneer nodig. Zijdezacht bij het aanbrengen.

Pluspunten: Olie vrij, 100% parfum vrij.

Foundation Brush

Superbalanced Makeup Clinique reviewZelf gebruik ik al ruim een tijd een foundation brush van de Hema. Wat ik merkte met deze kwast is dat hij strepen achterlaat en dat vind ik best zonde. Daarom besloot ik ook de foundation kwast van Clinique aan te schaffen. Ik vind dat je jezelf eens in de zoveel tijd best op iets moois mag trakteren!

cSuperbalanced Makeup Clinique review

Superbalanced Makeup Clinique reviewDe kwast vind ik een mooie chique uitstraling hebben en word geleverd in een mat wit hoesje. De haartjes zijn super zacht en ik moet zeggen dat ik dat erg fijn vind werken. Ik kan zo snel niet vinden waar de haartjes van gemaakt zijn, maar Clinique zegt wel het volgende:  Unieke anti-bacteriële technologie van Clinique verzekert hygiëne van het hoogste niveau.

Superbalanced Makeup Clinique reviewMooie afwerking op de kwast.

Tijd om het product uit te proberen!
Superbalanced Makeup Clinique review

Superbalanced Makeup Clinique reviewOp deze foto zie je heel erg goed tegen welk probleem ik aanloop met mijn huid. En geen dag is hetzelfde. Daarom heb ik de foundation ook een aantal dagen getest voor ik deze review online zet, zodat ik een zo eerlijk mogelijk beeld neer kan zetten. Mijn huid is extra rood na het reinigen en dit zakt dus wel wat weg. De foto is met flits genomen en ik heb het niet gefotoshopt.

Tijdens goede dagen heb ik wel wat kleur in mijn gezicht en op de slechtere dagen is hij erg grauw en wit. Ik hoop dus echt dat deze foundation op beide dagen te gebruiken is.

Superbalanced Makeup Clinique reviewJe ziet duidelijk een verschil tussen de foto’s voor en na! De linkerfoto is met flits genomen en de rechter met een lamp aan, beiden niet gefotoshopt. Ik ben erg blij met het eindresultaat en lijk zelf haast wel gefotoshopt haha. De foto is op een mindere dag genomen en de overgang naar mijn half vind ik mooi, op de rechter foto ziet mijn gezicht er iets donkerder uit maar dit heeft met de lamp te maken in de kamer. 

Clinique belooft dat dit product je gecombineerde huid  in evenwicht houdt en langhoudend is. Hier ben ik het zeker mee eens! De formule is zijdezacht en voelt heel fris tijdens het aanbrengen. Je voelt ook meteen dat je huid gevoed word na het aanbrengen. Ze beloven dat de dekking middelmatig is en daardoor is hij ook zeker niet te dik. Ik ben hier zeker tevreden over en dit geeft een natuurlijk effect.

De kwast werkt ook heel erg fijn en kan je voor je gehele gezicht gebruiken, zowel de grote oppervakken als de smallere gedeeltes zoals rond je ogen en neus. Met deze kwast kan je vrijwel streepvrij heel fijn en nauwkeurig de foundation aanbrengen.

Superbalanced Makeup Clinique review

Conclusie

Superbalanced makeup 
Ik vond het al met al best een investering, het gaat tenslotte om de basis van je make-up. En omdat die juíst goed moet zijn vind ik het het investeren waard! Ik ben heel erg tevreden over het product, de verpakking is mooi, handig, de formule smeert goed, en voelt licht en voedend. Ook over de dekking en kleur ben ik tevreden, mijn huid op de t-zone zijn na één week gebruiken zichtbaar en voelbaar minder vet. Het fijne is dat mijn gezicht niet gaat glimmen. Alleen moet ik aan het einde van de dag wel even de oneffenheden opnieuw bijwerken maar de rest blijft goed zitten! Ook droogt de foundation mijn gezicht niet uit, en dit is de eerste in een reeks foundations die mijn huid voedt en niet uitdroogt.

Ik kocht deze foundation bij de Douglas en voor 30 ml betaal je €29,50.

Foundation Brush
Over de werking van deze kwast ben ik heel erg tevreden, de haren zijn erg fijn en hierdoor kan je de foundation mooi, vlek en streepvrij -in hoeverre dat mogelijk is-  aanbrengen. En hij zorgt voor een mooie dekking van de foundation. Ik ben erg blij met beide aankopen! 

Ik kocht deze kwast bij de Ici Paris XL en betaalde hier €29,34 terwijl de normale prijs €32,70 is!

20140206-202157.jpg

Ik kreeg nog een setje huidverzorgingstesters mee, hier ben ik ook erg benieuwd naar!

Ben jij bekend met de producten van Clinique?

signature Lin

Je kunt mij ook volgen op BloglovinTwitter en op Instagram

16 thoughts on “Review: Clinique Foundation & Brush | Voor de probleemhuid

  1. Een hele leuke review! Zelf zit ik met hetzelfde probleem…. Een tijd geleden naar etos gegaan voor advies.
    Daar kreeg ik het volgende mee: een goede reiniging is de basis van alles!

    Ik ben toen begonnen met de reinigingsmelk en tonic van Louis Widmer. Wat een topmerk!
    Droogt mijn onzuivere/gemengde huid niet uit en voedt enorm. Ik heb ook een proefje (dag)creme meegekregen (fluide hydratant) die ook voedt en niet vet is en/of gaat glimmen.

    De prijzen vallen mee, een goede verzoring js net als een goede foundation geld waard!

    In combinatie met deze foundation is mijn huid aanzienlijk verbeterd en rustiger geworden.

    Een aanrader dus!

  2. Tjonge vind dit wel een heel mooi geschreven review…en een prachtig resultaat van het product van Clinique. Ik hoop dat je zo tevreden erover blijft..

    Groetjes Petra

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

