Garnier Micellair reinigingswater

Review | Garnier Micellair Reinigingswater

Micellair water, wie beautyblogs leest heeft deze term vast al eens voorbij zien komen. Ik ben zelf reuze benieuwd naar dit wondermiddel waar zo lovend over geschreven word en besloot het Micellair Reinigingswater van Garnier aan een test te onderwerpen. Vandaag heb ik een review voor jullie. Want kan mijn gevoelige huid dit goedje wel verdragen?

Garnier Micellair reinigingswaterDe reinigende deeltjes in dit water noem je Micellen, zij hebben een microscopisch kleine structuur en zijn afkomstig uit de farmacie. Ze hebben als eigenschap dat ze talg, make-up en onzuiverheden aantrekken als een magneet. Zo worden ze als het ware van de huid afgetrokken en verwijderd!

Je brengt het water aan op een wattenschijfje, je kan je ogen, lippen en je gezicht er zachtjes mee reinigen. Je hoeft je gezicht hierna niet af te spoelen. Deze reiniger is geschikt voor de gevoelige huid.

Garnier Micellair reinigingswaterDe fles bevat 400 ml reinigingswater (voor €6,99) en voor een gezichtsreiniger vind ik dit een hele fijne, ruime hoeveelheid. De verpakking is zoals je ziet doorzichtig en van plastic, door de glans die het doorzichtige met zich meebrengt oogt de fles erg mooi. De kleuren groen en roze vind ik er erg mooi bij passen.

Garnier Micellair reinigingswaterDe dop is stevig en sluit goed. Je kan deze reiniger dus makkelijk meenemen als je een nachtje ergens anders slaap! Of hij de druk in een vliegtuig ook houdt durf ik niet te zeggen.

Garnier Micellair reinigingswaterAan de ingrediënten lijst valt mij één ding op, en dat is dat hij kort is.  Daar word ik heel vrolijk van, hoe minder toegevoegde stoffen hoe beter, denk ik dan. Het bevat geen parfum en geen parabenen.

1Garnier Micellair reinigingswaterAls test reinigde ik mijn huid zoals ik hem iedere dag reinig nadat ik make-up heb gebruikt. Ik verwijder mijn oogmake-up en foundation met mijn Niveau oogmake-up reiniger. Voor de rest van mijn gezich gebruik ik de Tea Tree Facial Toner van TBS.  Mijn huid voelt hierna schoon en fris aan. Hierna besloot ik mijn gezicht nogmaals te reinigen met het Micellair water, om te kijken of hij écht meer vuil verwijderd. En tot mijn verbazing kwam er inderdaad nog vuil van mijn gezicht. Mijn huid voelt schoon, fris en heel zacht na het gebruik.Garnier micellair reinigingswaterConclusie
Je betaalt €6,99 voor 400 ml en dat vind ik een hele fijne prijs, hiermee is het ook de goedkoopste die er verkrijgbaar is. Ik gebruik het Micellair water nu een week met heel veel plezier, mijn huid word er niet droger van en mijn Rosacea plekken worden niet verergerd. Mijn huid ziet er schoon en fris uit. Ik gebruik hem dus duidelijk als tonic om de laatste restjes van mijn gezicht te verwijderen. Maar je kan hem ook prima als oogmake-up remover gebruiken. Wanneer je alles hiermee als basis wilt reinigen weet ik niet zeker of hij ‘sterk’genoeg is.

Eigenlijk kan ik verder alleen maar positief erover schrijven, en ben blij dat ik dit product aan mijn dagelijkse reiniging heb toegevoegd!

Heb jij het Micellair water al geprobeerd?

signature Lin

11 thoughts on “Review | Garnier Micellair Reinigingswater

  1. Zelf was ik gister ook aan het twijfelen of ik deze miccelair water zou kopen of een tonic van NIVEA het is de tonic geworden. Maar na jouw artikel ben ik wel extra nieuwsgierig geworden naar de miccelair water, misschien wat voor de volgende keer.

  2. Pingback: Mijn gezichts reinigings routine met Garnier | Linda's Lifestyle & Travel Notebook

  3. Ik gebruik al jaren miccelair water om make-up af te halen, vind het helemaal top om mijn huid op deze manier echt goed schoon te krijgen. Toevallig heb ik deze laatst ook gekocht, dus ben nu na jouw positieve review extra benieuwd!

  4. Ik haal al jaren braaf elke avond de make-up van mijn gezicht maar mis meestal de beauty hypes. Dit klinkt echter wel als een fijne die mijn gevoelige huidje nog wel aankan ook🙂

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

