e.l.f.

Review + Budgettip | e.l.f.

Vanaf jongst af aan heb ik en soort van haat liefde verhouding gehad met make-up. Ik weet nog goed dat ik op de basisschool nog uitgelachen werd met een rode lipstick op mijn lippen. Ik als peuter mijn broertje zijn oren vol smeerde met mascara en ik dolgelukkig was met de afgedankte make-up palletjes van mijn tante. Ik was geen meisje meisje, maar make-up was met vlagen de bomb! Toen kwam de pubertijd, met vele make-up missers, gevolgd met mijn eerste echte loon op mijn 17e waarna ik dacht dat de duurdere merken altijd beter waren. Nu, heel wat jaren later ben ik de goedkopere merken aan het herontdekken. Vandaag neem ik het merk e.l.f. onder de loep en laat ik zien of dit merk wel of geen aanwinst is voor mijn collectie!

e.l.f. Dit zijn de 5 producten die ik ga reviewen voor jullie. Ook maak ik een look waarin ik al deze producten terug laat komen. Bereid je voor op een lang maar leuk artikel!

e.l.f. Een blik in het vrolijke pakketje wat ik ontving, leuk en met zorg ingepakt. En zien de verpakkingen er niet netjes uit?

e.l.f. Het concept waar vanuit eyes lips face (afgekort e.l.f.) werkt vind ik heel erg leuk. Hun motto is dat iedere vrouw er mooi uit moet kunnen zien, goed in haar vel moet zitten en dat alles voor niet teveel geld. Mooie dierproefvrije, goedkope schoonheidsproducten sieren de website van e.l.f., waar je keuze hebt uit ruim 700 make-up en make-up gerelateerde artikelen. Het een breed assortiment en dé lijn waar ze mee bekend zijn geworden, de €1,- lijn!

Reviews & how it works!

e.l.f. Flow/Fair | €4,- | 5 g

Concealer & Highlighter voor de oogcontour

Wat zegt e.l.f.: Deze concealer is ideaal om doeltreffend de probleemzones aan te pakken onder de ogen, zoals donkere kringen en wallen. Hiernaast is hij ook geschikt om wallen te verdoezelen, rimpels, zwellingen te verminderen en laat de huid er jonger en steviger uitzien. Bevat vitamine A en E, kamille, cafeïne en groene thee die de gevoelige huid rond de ogen hydrateren, verzachten en verstevigen. Wordt gemakkelijk en gelijkmatig opgenomen door de huid en zorgt zo voor een zachte, natuurlijke finish.

Door de lichtreflecterende pigmenten krijgen je ogen na het aanbrengen van de highlighter onmiddellijk een boost. Deze creëren een heldere blik en werken als een instant ooglifting en kan ook worden gebruikt als basis voor oogschaduw.

e.l.f. De ingrediënten.

e.l.f. Zoals je ziet bevat deze concealer een fijne applicaror, deze is zacht en zorgt voor een fijne dosering van het product. Ik koos voor de tint ‘Glow Fair’, en deze komt uit de Studio lijn. Dit is tevens de lichtst verkrijgbare tint. De huls is licht transparant en hierdoor kan je goed zien hoeveel product erin zit.

e.l.f.Ik breng de concealer stipsgewijs aan onder mijn ogen, ik wil mijn donkere plekken namelijk graag wegwerken. De applicator werkt fijn, het product dep ik met mijn vingers op zijn plaats en masseer ik daarna ligt in. Ik zie direct een duidelijk verschil!

e.l.f. De highligter bevind zich aan de andere kant van de stick, en heeft dezelfde inhoud en applicator.

e.l.f.De highlighter breng ik gedoseerd aan en breng ik al deppend op zijn plaats. Mijn wenkbrauw en oog wordt duidelijk gelift. Erg fijn dat je deze highlighter ook als oogschaduw basis kan gebruiken.

Conclusie:
Ik ben erg tevreden over deze producten, mijn donkere plekken worden zichtbaar verminderd, en de highlighter doet ook goed zijn werk. Ik moet alleen nog wel duidelijk spelen met de highlighter om hem goed aan te brengen, ik zie dat dat op de foto nog niet echt het geval is haha!

De Concealer & highlighter voor de oogcontour kost €4,- en vind je hier in de webshop. Verkrijgbaar in 3 tinten.

e.l.f. Ocean Dream | €1,- | 2.5 g

Oogschaduw voor een heldere blik

Wat zegt e.l.f.: De weldadig zachte formule met maïsvezels geeft de ogen een neutrale basis en zorgt voor een frisse, heldere blik. De formule wordt door de huid opgenomen en zorgt voor een langdurig, prachtig effect. Het vierkleurige palet geeft u de keuze: natuurlijke look of dramatisch effect.

e.l.f. Ik ben verrast door dit mini palletje, hij is klein, handig en erg netjes en leuk vormgegeven. Ook sluit hij goed. Onder de applicator zit een spiegeltje, een erg leuk detail aangezien het deksel doorzichtig is. De naam van dit palette is ‘Ocean Dream’, en komt uit de Essentiel lijn.

e.l.f. De spons applicator is bijgeleverd, is zacht en zo kan je makkelijk alle 4 de kleuren uit het palette gebruiken.

e.l.f. De mooie frisse kleuren.

e.l.f. De ingrediënten. Een groot pluspunt van dit merk is dat het niet op dieren getest is!

e.l.f. De kleuren geswatcht en op de foto gezet met flits. De pigmentatie vind ik niet geweldig op mijn arm, hier heb ik de lagen meerdere malen opgezet. De donkere kleuren doen het duidelijk beter.

e.l.f.Wanneer ik de oogschaduw met de bijgeleverde applicator op mijn bewegend ooglid aanbreng pakt de lichtste kleur duidelijk beter! De tweede kleur blend ik uit naar boven in mijn arcadeboog.

Conclusie:
Ik ben erg tevreden over de oogschaduw, hij blijft makkelijk een dag netjes zitten. Wel heb ik iedere keer de highlighter of de concealer van e.l.f. eronder gebruikt als oogschaduw basis.

Het oogschaduw voor een heldere blik pallet kost €1,- en vind je hier in de webshop. Verkrijgbaar in 12 combinaties.

e.l.f. Jet Black | €5,- | 6.5 g

Minerale Volume Mascara

Wat zegt e.l.f.: Deze mascara heeft de verlengende en scheidende minerale formule en geeft volume aan uw wimpers. Ontworpen voor de gevoelige ogen, de natuurlijke formule is geschikt voor dagelijks gebruik. Verrijkt met cacaoboter, karité boter, Pro-B5 vitamine, vitamine E, havereiwit, groene thee extract versterkt de wimpers iedere dag. Krijg een pro natuurlijke make-up met deze mascara die samengesteld is uit mineralen, zonder parabenen, zonder bewaarmiddelen en zonder kleurstoffen. Hier word ik vrolijk van!

e.l.f. De Minerale Vulume Mascara en is afkomstig uit de Mineral lijn. Ik ben erg enthausiast over de formule van deze mascara. Het design is simpel, een zwarte huls met zilveren glimmende letters erop. Helemaal prima!

De ingrediënten: 
Water (Aqua), Caprylic/Capric Triglyceride, Black No.2 (CI 77266), Copernicia Cerifera (Carnauba) Wax, Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax, Cetyl Alcohol, Ricinus Communis (Castor) Seed Oil, Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, Glycerl Stearate SE, Caprylyl Glycol, Xanthan Gum, Acacia Senegal Gum, Tococpheryl Acetate, Sodium Dehydroacetate, Oat Protein, Hydrolyzed Wheat Protein, Green Tea Extract, Euterpe Oleracea (Acai) Fruit Extract.

e.l.f.De afgifte van de mascara is middelmatig wanneer je het product swatcht.

e.l.f.Tijd om de mascara aan een test te onderwerpen, ik ben namelijk erg benieuwd wat deze mascara met mijn wimpers gaat doen!

e.l.f.De mascara separeert mijn wimpers netjes en geeft ook duidelijk wat volume, niet heel veel, maar mijn wimpers zijn duidelijk wat voller geworden. Het borsteltje werkt fijn, de mascara is goed verdeeld over het borsteltje en brengt makkelijk aan. Hierdoor kan je de intensiteit naar behoefte per laag aanzetten. Klontert niet snel en geeft mijn wimpers een mooie zwarte kleur.

Conclusie:
Ik ben aangenaam verrast door deze Minerale Volume Mascara, mijn wimpers zien er netjes uit en dat voor een mascara van €5,-. e.l.f. blijft mij verrassen! De mascara blijft ook makkelijk een dag goed zitten maar vraagt wel wat extra aandacht met het reinigen van de ogen, hij komt makkelijk los maar het duurt even voordat alle restjes netjes verwijderd zijn.

Het Minerale Volume Mascara kost €5,- en vind je hier in de webshop. Alleen verkrijgbaar in het zwart.


e.l.f. Glow | €2,50 | 6 g

Blush voor een gezonde uitstraling

Wat zegt e.l.f.: Deze zijdeachtige samenstelling smelt op de wangen en zorgt voor een natuurlijke uitstraling. Het resultaat is een stralende kleur die urenlang mooi blijft. 

e.l.f. De blush die je hier ziet is in de tint ‘Glow’ en komt uit de Essentiel lijn van e.l.f..

e.l.f. Het product ziet er naar mijn mening netjes uit, kwastje en spiegel zijn inbegrepen. Je vraagt je haast af hoe ze de producten zo goedkoop kunnen produceren! Het design is netjes en strak, ligt fijn in de hand en sluit goed. Het deksel is doorzichtig en de zilveren letters geven het product toch een sjiekere uitstraling.

De ingrediënten: 
Talc, Mica, Magnesium Stearate, Mineral Oil (Paraffinum Liquidum), Dimethicone, Polyisobutene, PVM/MA Decadiene Crosspolymer. May Contain: Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499), Mica (CI 77019), Titanium Dioxide (CI 77891), Tin Oxide (CI 77861), Yellow No.5 Lake (CI 19140), Red No.40 Lake (CI 16035), Blue No.1 Lake (CI 42090).

e.l.f. De kleur van deze blush vond ik erg lastig om goed op de foto te krijgen, ik denk dat deze foto er nog het dichtst bij komt. Het is een zalm roze kleur met een peachie ondertoon. Ook bevat hij een gouden shimmer.

e.l.f.
e.l.f.Zonder blush | Met blush

De blush geeft mijn wangen inderdaad een gezonde uitstraling. De highlighter erin vind ik erg mooi, maar subtiel. De blush is makkelijk in kleur op te bouwen, dat vind ik persoonlijk erg fijn.

Conclusie:
Het kwastje vind ik vrij grof voor een blush, wel doet hij zijn werk prima. De blush is licht van kleur en de shimmer geeft een mooi effect. Wel had ik voor deze look liever een peachie blush gehad zonder shimmer, dit had ik niet goed gezien op de website. De blush heb ik meerdere dagen al met veel plezier gedragen en blijft de hele dag goed zitten. 

De blush voor een gezonde uitstraling kost €2,50 en vind je hier in de webshop. Verkrijgbaar in 7 verschillende kleuren.



e.l.f. Tiki Torches | €2,50 | 2,8 g

Jumbo Lip Gloss Stick

Wat zegt e.l.f.: De textuur voelt aan als een lipstick. De formule met actieve extracten van jojoba en sojaboon en vitamine E hydrateert en beschermt de lippen. U kunt de lippen volledig ‘inkleuren’, de textuur is eenvoudig aan te brengen. Nieuw in het assortiment!

e.l.f. Ik wilde al langere tijd een lippotlood uitproberen, ze lijken mij fijn en het design vind ik erg leuk. Ook zijn ze makkelijk om mee te nemen. Je draait de balm op wanneer je meer nodig hebt en je sluit hem makkelijk en goed af met een dop.

jumboSwatch van de e.l.f. website

 

Het lippotlood wat ik uitkoos heeft de leuke naam ‘Tiki Torches’ en vind je in de Essentiel lijn van e.l.f..

De ingrediënten: 
Polyisobutene, Caprylic/Capric Triglyceride, Ethylexyl Palmitate, Ceresin, Tridecyl Trimellitate, Disostearyl Malate, Microcrystalline Wax (cera microcristallina), Polyethylene, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Glycine Max (Soybean) Oil, Mentha Piperita (Peppermint) Oil, Tocopherol, Propylparaben, Methylparaben. May Contain: Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499), Red No.27 Lake (CU 45410), Red No.7 Lake (CI 15850), Yellow No.5 Lake (CI 19140), Blue No.1 Lake (CI 42090), Titanium Dioxide (CI 77891), Mica (CI 77019).e.l.f. De swatch met flits. Links één laag en rechts heb ik de kleur opgebouwd. De dekking ziet er netjes uit, al met al een mooie kleur!

e.l.f.Lippen Nude | Met flits | Zonder flits

Het potlood accentueert geen velletjes en voelt fijn aan op je lippen en droogt mijn lippen ook niet uit. Hij brengt makkelijk aan, smeert lekker en de kleur is gelijkmatig verdeeld. Over de pigmentatie ben ik ook tevreden.

Conclusie:
Het product is fijn, kleurt goed, en blijft zeker een hele poos goed zitten, zelf werk ik hem ieder uur even lichtjes bij en dat vind ik voor een lippotlood van €2,50 erg schappelijk. Ook mijn lippen voelen fijn aan.

De Jumbo Lip Gloss Stick kost €2,50 en vind je hier inde webshop. Verkrijgbaar in 8 verschillende kleuren.

e.l.f.Dit is dan de totale look geworden met 5 producten van e.l.f.. De kleur van de oogschaduw vind ik heel erg mooi, mijn ogen lichten helemaal op.

De look
Ik heb de producten vanuit de webshop van e.l.f. samengesteld om er een complete look van te maken. Achteraf gezien heb ik niet goed gekeken en een blush met een shimmer en een lippotlood met glitters besteld, dit was op de iPad niet te zien, op de computer, achteraf gezien, wel. Ik had namelijk deze look met iets wat neutralere lippen willen maken, zodat alleen de ogen eruit springen. En dat blijft toch wel een nadeel van online shoppen, je kan niet even op je eigen hand swatchen. En dat is dan ook wel het enige nadeel wat ik kan verzinnen.

Eind conclusie:
Ik ben heel erg tevreden over de producten! De verpakkingen, de producten zelf, ze zijn makkelijk om mee te werken en op de website vind je een duidelijke uitleg hoe je de producten moet gebruiken. Ze testen de producten niet op dieren. De kleuren zijn mooi en spreken mij erg aan. Eyes Lips Face heeft mij mij heel erg verrast, mooie, fijne producten voor een héél klein prijsje. Ik ga zeker nog eens een bestelling doen via de webshop!

Producten van e.l.f. zijn alleen op de website van e.l.f. te verkrijgen.

elfOp de website is het Make-up week, dit houd in dat je 10% korting krijgt op eyeslipsface.nl & eyeslipsface.be. Gebruik t/m 9 april de kortingscode; WEEK.

Volg e.l.f. nu ook op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe producten en acties.

Ben jij al bekend met e.l.f.?

signature Lin

 

 

 

De producten van e.l.f. heb ik toegestuurd gekregen om te reviewen.

10 thoughts on “Review + Budgettip | e.l.f.

  1. Pingback: Review | Everyday 32 palette van e.l.f. | Linda's Lifestyle & Travel Notebook

  2. Pingback: Review | MUA mosaic blush | Linda's Lifestyle & Travel Notebook

  3. Pingback: Naked 3 | FOTD Let’s Get Naked! | Linda's Lifestyle & Travel Notebook

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

