1

Review | Lush Ocean Salt gezichtsscrub

Een goede huidverzorging vind ik heel belangrijk. Mede door mijn chronische ziekte heb ik een hele slechte huid. Hij is erg droog, hierdoor schilfert hij snel en ook mijn afvalstoffen worden door mijn huid afgevoerd naar buiten. Dit levert niet alleen allerlei klachten op als een trekkerige, rode huid maar ook heb ik regelmatig last van uitslag en pukkels. Daar zit je dan, ben je 25 en denken mensen dat je nog steeds last heb van jeugdpuistjes, haha! Ook lijkt mijn huid niet lang tegen bepaalde producten te kunnen, of word de werking al snel minder en daarom wissel ik regelmatig van routine en ben ik altijd opzoek naar nieuwe producten. Onderlaatst kocht ik de Ocean Salt scrub van Lush. Benieuwd wat de gezichtsscrub doet voor een droge, gevoelige onzuivere huid? Ik neem jullie mee op een Lush avontuur!

Lush Ocean Salt reviewMijn droge huid schilfert snel en ook de resten van onzuiverheden weg wil ik graag poetsen, daraom werd het tijd om een gezichtsscrub aan mijn gezichtsverzorgingsproducten toe te voegen. Srubs waren tot nu toe altijd te heftig voor mijn huid en daarom ben ik heel erg benieuwd hoe de Ocean Salt scrub van Lush mij gaat bevallen. Lezen jullie mee?

3

Waarom is het belangrijk om een scrub te gebruiken?
Jou huidcellen vernieuwen zich en daarom is het belangrijk om de dode huidcellen te verwijderen. Door cel vernieuwing (die 24/7 doorgaat) verlies je dode huidcellen, o.a. schadelijke invloeden van buitenaf en blootstelling aan UV-stralen versnellen dit proces. Je kan je met dat in je achterhoofd misschien wel voorstellen dat het dan goed is om regelmatig, circa 1 keer per week, je gezicht goed te scrubben, zo voorkom je dat je huid er dof en grauw uitziet. Je wilt namelijk niet dat je huid minder goed kan ademen met al die dode cellen op je huid!

Scrubben zorgt er dus voor dat velletjes en dode huidcellen verdwijnen. Het laat je huid stralen en je huid zal er zachter en gladder aanvoelen.

2De verpakking van de scrub is zwart, doet mij denken aan een bloempot, is stevig en de dop sluit erg goed. Hierdoor is het product ook iets langer dan een jaar houdbaar en dat vind ik een heel groot pluspunt van deze gezichtsscrub van Lush! De pot is gemaakt van 100% gerecycled plastic en Lush vraagt ook hierna de pot te hergebruiken of terug te brengen naar de winkel. Naast het feit dat Lush niet op dieren word getest vind ik dit een hele goede groene bijkomstigheid!
10Wat belooft Lush: “Zeewater is prima voor je huid omdat het een hoog mineraalgehalte heeft. Ocean Salt scrub bevat daarom heel veel zeezout. Citroen en limoen verfrissen je huid en avocado- en kokosboter verzachten. Een heerlijk product. Mocht het per ongeluk op je lippen terecht komen, het smaakt niet verkeerd. Gebruik één keer per week, een vettere huid kan het vaker gebruiken. Met draaiende bewegingen zachtjes inmasseren op een vochtige huid, afspoelen met warm (niet te heet!) water. Heb je een vette huid? Gebruik hierna de toner Tea TreeWater.”

9De ingrediënten op een rijtje: Deze scrub bevat hoofdzakelijk zeezout, biologische limoen en voedende avocado- en kokosdoboter.

Ik ben geen kenner maar wat mij direct opvalt is de hoeveelheid aan natuurlijke producten die er in dit product zijn verwerkt. De niet natuurlijke ingrediënten, daarvan wordt belooft dat zij veilige synthetische ingrediënten zijn. Daar word niet alleen ik maar ook mijn huid vast blij van! 4Zoals je ziet is de structuur rijk, je ziet een romige substantie gemixt met aantrekkelijke kleuren en grove zoutkorrels. De geur is exotisch en geeft je het gevoel dat je op een strand ligt met een cocktail in de hand, liggend onder een palmboom met de rollende golven op de achtergrond. 5

6Zo kan je de structuur nog beter zien.

7Voor gebruik maak je jou huid eerst vochtig, met ronddraaiende bewegingen breng je de scrub aan op je gezicht. De scrub is verrassend zuinig in gebruik, je kan hem ook voor je lichaam gebruiken maar dan zal hij wel wat harder gaan. In het begin voelt hij fris aan, hierna prikkelt hij je huid, en op de plaatsen waar ik onzuiverheden heb voel ik het zout mijn huid duidelijk reinigen. Het is hetzelfde prikkelende gevoel wat je hebt wanneer je de zoute zee in gaat na een middagje zonnebaden. Mijn huid word er iets wat rood van, maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn.

8Zelf kies ik ervoor om de scrub als een masker nog een aantal minuten in te laten trekken, omdat mijn huid niet zo snel opneemt en zeezout is erg goed voor onzuivere plekken en eczeem. Je spoelt de scrub met lauw/warm water af en je voelt dat de scrub wegsmelt onder je vingers. Na het afspoelen voelt je huid niet alleen zacht en fris aan, je ziet ook duidelijk dat je huid een opkikker heeft gekregen. Mijn wat grauwe huid heeft nu een gezonde kleur en glans teruggekregen en de losse velletjes zijn verdwenen.
1

Conclusie: De Ocean Salt scrub heb ik nu een aantal weken getest en wanneer ik het gebruik is het iedere keer weer feest. De exotische geuren, het gevoel en het eindresultaat maakt dat ik iedere week met veel plezier mijn huid scrub. Dit product is inmiddels onmisbaar geworden in mijn routine. Mijn huid knapt er zichtbaar van op, krijgt een opkikker, is eczeem vriendelijk, vermindert mijn onzuiverheden en geeft mijn huid een mooie glans. Ook heel fijn dat hij zuinig is in gebruik, hierdoor zal ik maanden doen met dit potje van 250 g.

Ocean Salt kost €11,65 voor 120 gram en voor 250 gram betaal je €21,30. Je kunt hem hier bestellen.

Wat is jou Lush favoriet?

signature Lin

 

4 thoughts on “Review | Lush Ocean Salt gezichtsscrub

  1. Balen.. Ik ben dus pas bij Lush geweest (die ik niet hier in de buurt heb) en daar heb ik ‘m niet mee genomen.. Maar als ik naar Rotterdam ga binnenkort, dan zal ik ‘m kopen!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

