cover stick 4

Review | MUA Consealer stick

Vandaag review ik de Hide and Conceal Cover up Stick van MUA. MUA ligt, zoals de meeste vast wel weten, sinds kort in de Nederlandse schappen van het Kruidvat. Omdat ik zelf in de wat koudere maanden last heb van een vrij onzuivere en vochtarme huid ben ik al een poosje opzoek naar een goede Cover stick die mijn plekjes als sneeuw voor de zon laat verdwijnen. Mijn gezicht weer een egale kleur geeft en dat alles zonder mijn uitslag erger te maken. Mission impossible? Ik onderwerp de coverstick van MUA aan de test!

cover stick 8Een goede budget concealer, wie loopt daar niet warm voor? Vorige week bracht ik een bezoekje aan de Kruidvat en nu heb ik de cover stick al een aantal dagen kunnen testen. Benieuwd wat ik van deze budget stick vind?

cover stick 4De verpakking is niet heel speciaal, zwart met zilveren letters op de huls en er is een doorzichtig stuk in het midden waar je dus direct kan zien welke kleur de stick heeft. Het enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat de dop niet dicht klikt en de eerste keer dat ik hem in mijn tas stopte is de dop er ook al vrij snel af gegaan, gelukkig heeft de stick het avontuur wel aardig overleefd. cover stick 5Ik heb gekozen voor een medium tint.
cover stick 10De ingrediënten, ik ben geen expert maar parfum in een concealer? Ik ben benieuwd of mijn huid dat leuk gaat vinden.cover stick 3De stick zelf ziet er netjes uit en is in een schuine punt afgesneden, hierdoor kan je precies te werk gaan. 
cover stick 7
cover stick 9Links gestwatcht. | Rechts in mijn huid geblend.

De dekking is niet super na een keer aanbrengen, zelf vind dit niet erg omdat ik het toch uitwerk met mijn vinger. De substantie is roomachtig en de stick glijd makkelijk over je huid.

Cover stick 1Op deze foto heb ik alleen BB cream aangebracht, de rode plekjes zijn duidelijk zichtbaar.Cover stick 2Hier heb ik de concealer aangebracht en met mijn vingers geblend. De kleur past goed en de roodheid word duidelijk minder. Als ik mijn huid even met rust laat word ook het kleine beetje rood haast onzichtbaar.

Conclusie:
De stick vind ik heel erg fijn werken, stop hem alleen niet los in je tas omdat de dop er makkelijk afgaat. Roodheid en plekjes werkt hij mooi weg, eventuele velletjes en/of korstjes accentueert hij wel. En het blijft makkelijk een dag netjes zitten en irriteert mijn huid niet. Een fijne stick en lekker budget omdat hij nog geen €3,- kost!

Heb jij je eerste MUA aankoopjes al gedaan?

signature Lin

10 thoughts on “Review | MUA Consealer stick

  1. Pingback: Review | MUA liquid eyeliner | Linda's Lifestyle & Travel Notebook

  2. Pingback: Review | MUA mosaic blush | Linda's Lifestyle & Travel Notebook

  3. Pingback: Naked 3 | FOTD Let’s Get Naked! | Linda's Lifestyle & Travel Notebook

  4. Eigenlijk is het wel heel erg handig dat hij de vorm van een lipstick heeft, denk ik….het product ziet er goed bruikbaar uit voor onhandige figuren als ik….

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

