Yves Rocher review

Review | Marokkaans kleimasker van Yves Rocher

‘Tradition de Hammam’ staat er op de tube van dit Marokkaanse kleimasker van Yves Rocher. Dit roept bij mij altijd een wellness gevoel op, en wie wilt dat nou niet ervaren thuis? Het masker was in de aanbieding en op aanraden van een vriendin besloot ik hem af te rekenen om thuis te gaan proberen. Benieuwd of dit kleimasker geschikt is voor een droge en gevoelige huid? Ik onderwierp hem aan de test!

5Het Marokkaanse kleimasker is geschikt voor zowel je gezicht als je haar, vandaag vertel ik jou over mijn ervaringen met het masker als gezichtsmasker.

9Je kan nu thuis genieten van het beste uit Marokko. Biologische arganolie en Marokkaanse klei staan bekend om hun zuiverende en verzachtende eigenschappen. Dit is ook precies wat ik zoek in een masker! De Marokkaanse klei heeft een zuiverende werking en verzacht. Arganolie is een van de best bewaarde geheimen van Marokkaanse vrouwen en staat bekend om de ongelofelijk heilzame werking op de huid. Vandaag de dag word de 100% biologische olie nog steeds op een ambachtelijke wijze in Marokko geproduceerd. De vruchten worden gedroogd in de zon, ontdaan van hun vruchtvlees en de pit die overblijft wordt gekraakt. De olie word met de hand geperst uit de zaden die vrijkomen uit de pit. Je leest dat het een flink proces is voordat de olie überhaubt toegevoegd word aan dit kleimasker.

8De tube heeft ook een Marokkaans tintje en daar hou ik persoonlijk wel van. Hij is brons van kleur en licht goud op in de zon, op bovenstaande foto is dit ook goed te zien. En dit geeft de tube, in combinatie met de gouden letters en Marokkaanse versieringen een vrij luxe uitstraling.

6Yves Rocher is een 1958 opgericht Frans cosmeticamerk en heeft naast de webshop, 7 winkels in Nederland.

3De dop op de tube is van plastic maar wel stevig, ook sluit hij goed. Hierdoor lekt hij niet en zal je masker ook langer goed blijven.  
7
4Yves Rocher vertelt dat het masker onder dermatologisch toezicht is getest. Hiernaast bevat het ook plantaardige bestanddelen zoals de biologische arganolie, maïsextract en rozenwater. En voor de liefhebbers ook een foto van de ingrediënten lijst erbij.

11Hier kan je de structuur van het masker goed zien, de klei is goed nat gemaakt waardoor hij makkelijk egaal te verdelen is. De geur vind ik persoonlijk heerlijk, je ruikt naast de ‘klei-lucht’ en mix van arganolie ook iets werelds. Het geeft een luxe gevoel en als je je ogen sluit is het net alsof je een Hammam binnen bent gelopen. Ik denk dat je de geur zo wel het beste kan omschrijven, werelds, ‘Hammam’.

10Voor | Net aangebracht (flits) | 5 minuten inwerken | Erna

Geadviseerd word om een dikke laag op je huid of haar aan te brengen, zelf merk ik dat een dekkend laagje voor mij voldoende is. De werking is hetzelfde en zo is hij ook nog eens zuinig in gebruik! Laat het masker zo’n 5 minuten inwerken voor je het met water van je gezicht verwijderd. Je moet wel even goed poetsen om alle restjes te verwijderen. Gebruik dit masker zo’n 1 á 2 keer in de week.

Conclusie
Wat een fijn masker! Waar de meeste maskers mijn huid laten tintelen, trekken en/of irriteren, verzacht en verfrist dit masker mijn huid. Je kan op de foto’s ook goed zien dat de roodheid wat minder is geworden en zelfs mijn Rocasea plekjes er minder geïrriteerd uitzien. Mijn huid voelt zachter aan, gladder en ziet er zichtbaar gevoed uit. Ik gebruik het masker 2 keer per weer en zelfs mijn onzuiverheden lijken minder te worden, yay!
Wanneer je opzoek bent naar een masker voor een droge, gevoelige huid kan ik je dit masker zeker aanraden!

Het masker is zowel in de winkels van Yves Rocher als in de webshop te koop. De normale prijs voor een tube van 100 ml is €17,90 nu betaal je in de webshop €10,70. In de winkel in Rotterdam kocht ik hem voor €8,-. De winkels zijn niet met de webshop verbonden, vandaar de verschillende prijzen.

Ben jij bekend met een kleimasker?


liefs linda
Follow on Bloglovin

7 thoughts on “Review | Marokkaans kleimasker van Yves Rocher

  1. Dit klinkt wel heel erg heerlijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik best wel een liefhebster ben van de spulletjes van Yves Rocher…

  2. Wat fijn dat het masker zo goed werkt en zelfs je onzuiverheden vermindert. Zelf heb ik een behoorlijk gevoelige huid, dus goed om te lezen dat dit masker je huid niet irriteert. Ik ga deze zeker onthouden.

  3. Wauw, ik zie gewoon verschil op de foto’s. Dit klinkt erg goed, dit masker en voor een prima prijs ook nog. Als ik in Rotterdam ben, dan zal ik eens kijken in de winkel, die hebben wij niet in Tilburg. Dank je voor deze fijne tip!

  4. Hoi hoi, hier kan ik wel over mee praten… Door mijn onzuivere huid gebruik ik altijd een groene-leem masker… Het spul wat je bij een paard op een wondje kan smeren om de troep er uit te trekken… Dit werkt perfect voor mijn onzuivere huid… Maar moet het daarna wel goed in de crème Zetten omdat het best uitdroogt er door! Maar dit vind ik echt een goede tip ! Ga binnekort ook opzoek!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

