uitgelicht Garnier

Review | NEW! Garnier Damage Repair

Heb jij je haar flink beschadigd door het vele föhnen, stijlen, verven of borstelen? Garnier komt in juni met een nieuwe lijn, Damage Repair. Deze lijn belooft jou haar van binnen- en buitenuit te reconstrueren en te beschermen. Ik testte de shampoo en conditioner alvast uit!

Haren verven, het geeft je haar een mooie kleur maar het blijft telkens een aanslag op je haar. Evenals föhnen, stijlen en veel borstelen. Garnier komt met een nieuwe Damage Repair lijn, verrijkt met Keraphyll en Alma vruchtenolie. Deze combinatie belooft je haar van binnenuit te reconstrueren, te beschermen met 70% minder gespleten haarpunten en 9 x sterkere lengtes.

Klinkt erg goed allemaal, maar is het in praktijk ook zo’n fijn product?

2Allereerst de verpakking, deze is niet heel bijzonder, een beetje zoals wij ze al kennen van Garnier, dit keer in een nieuw jasje. Ik vind hem netjes, ziet er vrolijk uit en de kleur spreekt mij persoonlijk wel aan. De flacons zijn makkelijk in gebruik, net als de andere varianten van Garnier. Het balletje op de dop heeft ribbels om hem makkelijker open te maken, ook sluit te dop goed.

6Hoofdingrediënten:
Keraphyll dringt door tot in de haarvezel om haarbreuken op te vullen en het haar van binnenuit te versterken.
Amla olie werkt in op het haaroppervlak om de haarschubben terug te sluiten en het haar van toekomstige agressies te beschermen. Dit zorgt ervoor dat je haar zachter en glanzender wordt en zorgt voor meer weerstand.

GarnierDe conditioner bevat dezelfde bestanddelen en versterkt de werking van de producten wanneer je het in combinatie gebruikt met de shampoo. Het balletje op deze dop bevat geen ribbels, opent wel makkelijk en ook deze dop sluit goed. Erg fijn aangezien je de fles ondersteboven neerzet. De verpakking heeft een mooie glans waardoor deze iets luxer aandoet.

7De lijst met ingrediënten.

Garier Damage Repair

Wat belooft Garnier: hersteld 1 jaar schade in slechts 3 applicaties!

Dit is getest na 3 toepassingen van shampoo + conditioner + serum. Zelf heb ik het serum niet toegestuurd gekregen en ik ben benieuwd of ik zonder hetzelfde resultaat behaal!

voorZo ziet mijn haar eruit voor het testen. Ik gebruik normaal de Color Resist van Garnier omdat ik mijn haar verf en ik vind dat mijn haar dan wel wat extra verzorging kan gebruiken. Mijn haar valt duidelijk niet mooi samen en heeft een middelmatige glans. Het voelt ook wat stug aan.

Alle foto’s zijn bovendien met flits gemaakt, zodat de structuur van mijn haar beter zichtbaar is.

na eerste tweeTijdens de eerste keer aanbrengen van de shampoo voelt mijn haar erg droog aan. De structuur van de shampoo is fijn, hij ruikt lekker (fruitig, appel-achtig) en schuimt middelmatig. De shampoo is wat dikker en je morst hierdoor niet zo snel. Ik besluit na het intrekken en uitspoelen mijn haar nogmaals te wassen. Misschien was mijn haar wel te vet? De tweede keer aanbrengen, nu schuimt de shampoo al beter en mijn haar voelt iets minder droog aan. De shampoo spoel je makkelijk uit je haar.

De conditioner ruikt ook heerlijk en heeft dezelfde geur als de shampoo maar ruikt iets zwaarder. De conditioner is fijn om aan te brengen en deze hoor je ook aan te brengen van haarwortel tot in de punt. Omdat mijn haar zo droog is besluit ik de conditioner ruim de tijd te geven om in te trekken. Deze conditioner voelt vrij vettig en rijk, hierdoor moet ik hem wel goed uitspoelen. Hierbij zet ik de douchekop dichter op mijn haar zodat ik hem met goede druk goed uit kan spoelen.

Op de foto zie je al duidelijk verschil tussen de eerste en de tweede foto. Mijn haar voelt zachter aan en beter gevoed.

Na twee weken gebruiken (2 á 3 wasbeurten per week) is dit het eindresultaat. In de tussentijd heb ik geen andere verzorgingsmiddelen in mijn haar gedaan, ik wilde namelijk een zo goed mogelijk beeld van deze Damage Repair lijn. Mijn haar voelt zachter aan, glanst mooier en ziet er ook zichtbaar gezonder uit. De structuur lijkt fijner en hierdoor valt mijn haar ook mooier. Of het daadwerkelijk sterker is geworden durf ik niet te zeggen, in alle opzichten voelt het wel beter aan. Ik had geen gespleten haarpunten en ook na deze twee weken zijn deze nog niet zichtbaar. Al zijn twee weken testen wel erg kort om goed te bepalen dat je 70% minder gespleten haarpunten hebt.

Garier Damage Repair

Voordelen: Deze lijn doet mijn haar zichtbaar en voelbaar goed. De shampoo en conditioner kan je goed verdelen over je hele haar. Ik vind het product fijn in gebruik en de geur is heerlijk wat zorgt voor een verwen momentje onder de douche.

Nadelen: Mijn hoofdhuid word iets sneller vet van deze shampoo. En ze zijn niet super zuinig in gebruik, vooral van de conditioner ben je geneigd om wat extra’s te pakken omdat je haar anders erg droog en niet goed bedekt aanvoelt tijdens het aanbrengen.

Ik ga deze lijn zeker halen zodra hij in de winkels ligt!

De foto’s nog even duidelijk op een rijtje.

20140325-132206.jpg


Meer lezen over de Damage Repair lijn van Garnier?
Op de website vind je meer informatie.

Is jou haar toe aan Damage Repair?liefs linda

Ik mocht deze producten testen via Het testpanel.

9 thoughts on “Review | NEW! Garnier Damage Repair

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

