uitgelicht

Review | Everyday 32 palette van e.l.f.

Vandaag wil ik jullie mooi en fijn palette van e.l.f. laten zien! Een paar weken terug won ik dit palette, wat ik uiteindelijk zelf uit mocht kiezen, op de blog van Alexa. Een goed gemixt palette met nude kleuren, donkere kleuren om smokey eyes te maken en om af te sluiten hele mooie gekleurde tinten. Je snap dat ik stond te popelen om dit palette uit te testen! Benieuwd naar de kleuren en de review? Keep on reading then!

9e.l.f. staat voor eyes, lips, face en is een budget merk wat je in de webshop van e.l.f. kan aanschaffen. De visie van e.l.f.spreekt mij zeker aan. Hun motto is dat iedere vrouw er mooi uit moet kunnen zien, goed in haar vel moet zitten en dat alles voor niet teveel geld. Mooie dierproefvrije, goedkope schoonheidsproducten sieren de website van e.l.f.

Ik heb al eerder een review geschreven over dit merk, -benieuwd? klik hier– en hier was ik toen ook erg enthousiast over dit budget make-up merk.1Vandaag laat ik jullie het 32 kleuren palette ‘every day’ zien. Het palette belooft 32 kleuren te bevatten die je dus iedere dag zou moeten kunnen gebruiken. Er zitten een aantal vrij donkere en daardoor wat ‘zwaardere’ kleuren tussen, hier zou ik er persoonlijk voor kiezen om hier een avond look mee te creëren.2Het palette komt in een mooie strakker verpakking, En dat moet ik e.l.f. nageven, ondanks dat het merk low budget is ziet het er mooi en professioneel uit! Ook komt hij goed ingepakt aan, hierdoor is de kans zo klein mogelijk gemaakt dat er een kleur sneuvelt. 3Het palette is van plastic, sluit goed en ziet er mooi en strak uit. Met zwarte letters staat er eyes lips face op het deksel. Het deksel is voor de helf doorzichtig, zo kan je goed zien welke kleuren er in het palette zitten, erg handig wanneer je meerdere e.l.f. paletten hebt. De andere helft is dicht en daar zit dan ook het spiegeltje aan de binnenkant. Hij is van een mooi formaat en deze kan je dus goed gebruiken tijdens het opmaken. Ook bevat het palette een sponge applicator met aan beide uiteindes een spons. Handig voor onderweg, maar zelf grijp ik liever naar een kwast.

Ingredienten: Talc, Mica, Paraffinium Liquidum (Mineral Oil), Petrolatum, Zinc Stearate, Kaolin, Methylparaben, Propylparaben. May Contain: Iron Oxides (C1 77491, CI 77492, CI 77499), Maganese Violet (CI 77742), Mica (CI 77019), Titanium Dioxide (CI 77891), Yellow No. 5 Lake (CI 19140), Red No. 40 Lake (CI 16035), Ultramarine Violet (CI 77077), Blue No. 1 Lake (CI 42090).4Hier kan je goed de kleuren goed zien. De eerste rij bevat vooral nude kleuren, en deze gebruik ik best vaak. De tweede rij bevat warmere tinten en een klein shimmertje. Rij drie bevat wat koelere tinten die zich goed lenen voor een smoked look. De laatste rij bevat hele mooie kleuren, die niet heel fel zijn maar wel een subtiele shimmer bevatten.

Tijd om ze te swatchen!

De kleuren hebben geen naam gekregen en daarom swachts ik ze per rij op volgorde van links naar rechts voor jullie.

swatches 1Rij 1 van links naar rechts

Dit rijtje bevat twee mooie highlighters, aarde tinten en we maken het af met een klein beetje subtiele glow. Mooie kleuren en de pigmentatie is helemaal prima, de kleuren zijn ook nog eens goed op te bouwen.

swatches 2Rij twee van links naar rechts

Met deze rij gaan we een stapje donkerder en zie je goed dat alle kleuren een shimmer bevatten. Goed gepigmenteerd en hier kan je eindeloos mee combineren!

swatches 3Rij 3 van links naar rechts

Hoe donkerder de kleuren hoe minder de pigmentatie word lijk het wel, en dat is jammer, ik moet goed mijn best doen om deze swatches te maken. Hierdoor kan je dus wel opbouwen wanneer je een donkere look wilt maken maar niet meteen all the way wilt gaan. Misschien pakt hij beter met een oogschaduwbasis eronder, maar dan nog blijf je houden dat de kleur weinig afgeeft vanuit het palette.

swatches 4Rij vier van links naar rechts

En tot slot de laatste rij en deze vind ik super! Wat een prachtige en goed gepigmenteerde kleuren, moeiteloos kon ik deze swatches maken. Ik ben heel erg blij met deze kleuren en gok dat ik ze deze lente en zomer veel zal gebruiken.

Get the e.l.f. look

5Deze review is niet compleet zonder een ooglook! De kleuren die ik voor deze look heb gebruikt doen mij erg denken aan het Naked 3 palette, en daarom ook nu al favoriet!

861. heb ik aangebracht op het bewegend ooglid, 2. heb ik in de arcadeboog aangebracht en 3. heb ik nog extra aangebracht op het bewegend ooglid en onder mijn onderste wimpers. Zelf heb ik last van hangende oogleden en hierdoor zie je maar een klein stukje van mijn bewegend ooglid. Deze maak ik dan graag ook wat lichter (met of zonder glittertje) om mijn ogen net wat meer te laten spreken.

7Conclusie
Ik ben heel erg blij met dit palette van e.l.f. en ik wil Alexa dan ook nogmaals bedanken hiervoor! De kleuren zijn mooi, de pigmentatie is erg goed, op een paar donkere tinten na dan. Dit zijn kleuren die ik niet snel gebruik en daarom vind ik het ook niet zo erg. Wel ben ik erg benieuwd naar de blauwe en groene kleuren, ik denk dat jullie hier binnenkort nog wel een look van zullen zien!

Het palette (28 gram) is hier te bestellen voor €6,00.

Ben jij bekend met de paletten van e.l.f.?

liefs lindaFollow on Bloglovin

13 thoughts on “Review | Everyday 32 palette van e.l.f.

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

