11

Big Bazar | Calvin Klein

Je vraagt je regelmatig af waarom Big Bazaar artikelen voor een klein prijsje in de verkoop gooien. Make-up is duidelijk wat ouder en beslist niet de make-up die nu in de gangbare winkels ligt, en volgens mij word deze lijn van Calvin Klein niet eens meer geproduceerd.Voor mensen die geen trends volgen is dit niet een punt om de koopjes te laten liggen. Wel ben ik benieuwd naar de kwaliteit, en daarom ga ik vandaag testen of de artikelen van Calvin Klein nog de moeite zijn! Zijn het likes of dislikes? 

11Deze week (t/m 8 juni) heeft Big Bazar een leuke actie, alle producten van Mybelline en Calvin Klein, 3 voor €6,-. Na 8 juni zijn de artikelen nog te verkrijgen hoor, maar dan kosten ze weer €2,99 per stuk. Deze actie haalde mij toch over om te testen of de producten van Calvin Klein nog de moeite waard zijn! Kijk en lees je mee?

Splendit Color | Vernis à angles | Unstoppable Color

1Ik nam deze twee lakjes mee, het was even zoeken naar mooie, fotogenieke exemplaren, door het graaien in de bakken zijn de meeste toch behoorlijk vies geworden of beschadigd. En laat dat nou net de charme van Big Bazar zijn, ongegeneerd graaien met zijn allen, en zo ging ook ik als een echte Hollander graaiend door de bakken. 6
De mooie Fuchia Pink (71326-C) ging met mij mee naar huis, samen met het zilveren glitter lakje hallucinate (71303). Deze komen uit de ‘Spendid Color-lijn’ en komen in een glazen flacon van 10 ml. Het design is strak, simpel, en alleen het logo van Calvin Klein springt in het oog, dat zal leuk staan tussen mijn andere lakjes. 21Leuk detail, onderaan het flacon van het glitterlakje staan de letters CK, terwijl Fucia Pink stipjes heeft. 2Tijd om het eerste lakje aan de test te onderwerpen!
4Het kwastje is lang en smal, hierdoor heb je een paar extra halen nodig om je nagel goed te bedekken. De dop vind ik wel wennen, deze is vierkant en best wel breed waardoor het iets minder fijn in de hand ligt, maar het is gelukkig nog wel goed te doen.

20Fuchia Pink | 2 laagjes

Hier draag ik 2 laagjes, zoals je ziet dekt hij dan ook mooi. De kleur lakt fijn en is verrassend snel droog en hard! De kleur vind ik erg leuk en past goed bij de fijne zomerse dagen die op ons staan te wachten.
3Tijd om lak #2 aan de test te onderwerpen!5
Het kwastje van dit glitterlakje is van hetzelfde formaat en lakt dus hetzelfde.

19hallucinate | 1 laag | aangevracht op 2 laagjes Fuchia Pink

Hallucinate is een fijn glitterlakje, hij lakt fijn en makkelijk en laat een fijne hoeveelheid glitters achter. Ook de glitterlak is vrij snel droog en stootvrij.

Conclusie
In de bak bij de Big Bazar vind je nagellak waarvan je kan zien dat je ze niet moet gaan gebruiken, dat zie je aan kleur verandering in het flesje. Deze nagellak zag er goed uit in het flacon, lakt fijn en ziet er goed uit op de nagels. En dat ondanks dat het geen nieuwe lakjes zijn. Ben je opzoek naar een leuk lakje dan kan ik je deze gerust aanraden.

Flush with desire | Velvet blush

8Het volgende item, en dus ook het 3e item, wat ik jullie wil laten zien is de Heather Silk, velvet blush van, -hoe kan het ook anders- Calvin Klein. Deze blush, en nog een aantal andere kleuren (en als ik mij vergis ook een bronzer) zijn te verkrijgen bij Big Bazar. 7Het design kenmerkt zich, net als de nagellak, door strakke vierkante vormen. Het gehele verpakking is van doorzichtig plastic en de letters C.K. sieren de voorkant. Het design is simpel, functioneel mis ik alleen een ‘klik’ tijdens het sluiten, een niet goed sluitend artikel is niet echt praktisch voor in je tas. 10Zoals je kan zien heb ik de roze blush Healther Silk, en deze bevat 5,8 gram blush. Wat een vrij redelijke hoeveelheid is.

91314Ik moest even mijn best doen om kleur op mijn vinger te krijgen, hij geeft namelijk niet veel product af. Het is wel een fel kleurtje als ik het zo zie!

15De swatch heb ik hier in een aantal lagen opgebouwd.

1618Geen blush | Heather Silk blush

Waar ik voor de swatch kleur moest opbouwen, zoveel kleur komt er tevoorschijn bij slechts een beetje poeder op de kwast! Oops.. Het is in ieder geval een mooi en fris kleurtje.

17Geen blush | Heather Silk blush

Hier heb ik de blush iets subtieler aangebracht, en dan nog zie je dat het best een opvallende kleur is. Je moet er van houden, en voor de dagen dat je zin heb in een iets opvallendere blush zal ik deze zeker pakken.

Conclusie
De blush heeft een vrij opvallende roze kleur en daar moet je natuurlijk wel van houden. Hiernaast had ik ook niet verwacht dat een blush van Calvin Klein zó gepigmenteerd van de kwast af zou komen dat mooi en subtiel aanbrengen nog best een kunstje is. Vergeet hem ook zeker niet af te tikken. Het is geen kleur die je dagelijks zal pakken, maar wanneer ik zin heb in een wat opvallender kleurtje zal ik deze er zeker bij pakken.

11Like of een dislike?
Natuurlijk is het assortiment van Calvin Klein meerdere items rijk in de winkel, zo kan je er ook oogschaduw (per enkele kleur), lipsticks, lipgloss en bronzers te verkrijgen. Maar deze producten leken mij het meest veiligst van de collectie omdat ik van meerdere heb gehoord dat het om een vrij oude collectie gaat. De nagellak en de blush kan je zeker eens proberen!

Koop jij weleens make-up bij Big Bazar?

liefs lindaFollow on Bloglovin

21 thoughts on “Big Bazar | Calvin Klein

  1. Pingback: Calvin Klein Mellow Wine blush | Nienke

  2. Ik ben altijd een beetje huiverig met het kopen van cosmetica bij de bigbazar. Ik ben altijd bang dat het ‘te oud’ is of dat daar compleet niet op word gelet.
    Overigens vind ik de productjes die je hebt gekocht er wel erg mooi uitzien!

    • Dan zijn zelfs die paar euro’s nog zonde van je geld! Daar zouden ze toch echt eens naar moeten gaan kijken.. Lijkt mij niet goed dat er zoveel oude producten verkocht worden..

  3. Mooie producten. En jep, we hadden er eens research naar gedaan en blijkbaar dateert deze collectie al uit 2005. Lipglosses, lipsticks etc dus inderdaad maar beter skippen.

    • Oh jee wat ben ik blij dat ik die gelaten heb voor wat het is, dit leek mij ook het meest veilige! Ik blijf het wel heel gek vinden dat het überhaupt nog verkocht mag worden!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

