uitgelicht 3

New In | Timberland Boots

Het merk Timberland is zeker een holy grail geworden onder de schoenen. Wie kent het klassieke gelige model, de six-inch boots niet? Dit robuuste model, speciaal ontwikkeld voor de vrouwenvoeten, is intussen echt een trendzetter geworden. De schoenen zijn comfortabel, stoer, betrouwbaar, zijn anti-fatigue en dragen ook nog eens bij aan een beter millieu. En wie wilt er nou niet het millieu helpen en deze toffe boots aan je schoenen hebben? Precies, moi. Al jaren ben ik verliefd op deze schoenen en eindelijk, ein-de-lijk, mocht ik mijn paar mee naar huis nemen! Maak kennis met mijn nieuwe liefdes!c 6Timberlands, al jaren staan ze op mijn wishlist. Het sparen of het kopen van een paar is eigenlijk iedere keer opgeschoven. Sterren als Beyoncé en Jay Z worden al jaren gespot met deze schoenen, en eerlijk gezegd snap ik het wel, deze modellen raken nooit uit. Zelfs kleine Blue heeft al een eigen paar! Ik kon natuurlijk niet achterblijven en stapte in de Designer Outlet in Roermond Timerland-shoe-heaven binnen.

extraOké een klein lesje Timberland geschiedenis. De eerste schoen dateert uit de jaren ’50 en inmiddels worden de klassieke modellen al 40 jaar als zoete broodjes verkocht. De boots, gemaakt van premium waterproof leer houden je voeten altijd droog, hiernaast zijn de schoenen 365 draagbaar en beschikken over een anti-fatigue voeten bed.Wanneer je een paar koopt gaat er een deel van de opbrengst naar nieuwe bomen die geplant worden of naar zonnepanelen, Timberland is zoals je ziet erg milieu bewust.

Timberland | 6-Inch premium boot

Classics

c 3Deze boots zijn het klassieke boegbeeld onder de Timberlands, gekenmerkt door waterproof premium volnerleer, leren voering en voetbed. De veters zijn gemaakt van 100% gerecyclede plastic flessen. En hebben een rubberen profielzool voor duurzaamheid en een maximale grip op alle oppervlakken, je snapt dat ik mijn ultieme winkelschoenen heb gevonden. Trappen, roltrappen en verschillende ondergronden, niets is mij nu te gek!

c 1c 43Details.c 7Ik ben dol op dit model en ben heel erg blij dat ik in de outlet mijn eigen paar heb kunnen aanschaffen! Dit model kan je onder andere online bij Timberland bestellen, en vind je bij geselecteerde schoenenwinkels. Opvallend is dat de prijs in de Designer Outlet lager is, en dat terwijl je dit model nu ook in de gewone winkels kan kopen.

Winkelprijs: €199,95. Outletprijs: €134,99.

Dit rekensommetje hoef ik je vast niet voor te kauwen!c 8

Timberland | AUTHENTIC TEDDY

7Kan jij je de foto herinneren dat ik aan jullie vroeg welk paar ik nou gekozen heb? Ik hoefde dus niet te kiezen, dit paar kreeg ik er extra bij van mijn lief! Wat een luxe probleem, kiezen tussen Timberlands. De éxtra 40% korting die ik bovenop de sale prijs kreeg was zeker een once in a lifetime koopje en doorslaggevend, beiden schatjes gingen mee naar huis. Liefde!

Deze boot lijkt op de classic, dit keer iets hoger en gevoerd met een bontje. Ze zijn van geel suède/lederen, met dezelfde precisie gemaakt als zijn voorganger. Voor de oplettende kijker, je zal zien dat er kleine details zijn die dit paar onderscheiden van de classic.

24615Met opnieuw een shopping spree proof zool.9Dit paar vind je onder ander bij van der Assem in de webshop. Ik heb ze hiernaast ook in de sale gezien bij schoenenwinkels in de binnenstad van Dordrecht, onder andere bij een leegverkoop van een winkel, of ze in heel Nederland in de sale zijn durf ik niet te zeggen.

Winkelprijs: €199,95. Outletprijs & sale: €69,99.

Timberland | Balm Proofer™

 All Purpose Protector

8Deze beauty’s moeten natuurlijk goed beschermd worden, schade zal mij, net als de eerste krasjes op je nieuwe auto, aan het hart gaan. Deze spray belooft ook olie- en zoutvlekken verwijderen. Ook hierin onderscheid Timberland zich: de verpakkingen, inkt, labels en houders bevatten geen pvc, een plastic dat veel wordt gebruikt bij productieprocessen en dat in verband is gebracht met problemen met de gezondheid van mens en milieu.

Winkelprijs: €7,95. Outletprijs: €2,99.

10Ik ben super blij met mijn nieuwe aankoopjes, het zijn schoenen die haast een leven lang meegaan en daar betaal je dan ook voor. De outlet is wat dat betreft voor mij wel doorslaggevend geweest, de classics zullen nooit uit raken en de limited edition Teddy’s zijn wat mij betreft ook tijdloos. Kwalitatief goede en stevige schoenen, erg fijn is dat ze ook groen zijn voor het millieu.

Een paar wat ik nog eens aan mijn collectie toe zal willen voegen is dit hoge paar. Een mens moet immers altijd wat te dromen hebben, is het niet? En daarom belanden deze schoenen de eerste jaar nog veilig op de wishlist. Met het grote raadsel waarom je voor 3x zoveel schoen (in de lengte) slechts €10,- meer betaal. Precies. Dat dus.

Bereid u vast maar voor op OOTD foto’s, Timberland style.

Welk paar vind jij het leukst?

liefs lindaFollow on Bloglovin

11 thoughts on “New In | Timberland Boots

  1. Ik heb zelf ook die Authenitic Timberlands… Zat te twijfelen tussen de taupe kleur of de classic yellow, maar het is toch de classic yellow geworden… Ze lopen echt heerlijk! En wat een mooi prijsje! Ik heb gewoon de hoofdprijs betaald…

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

